۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۵۹۰
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

نقش ویژه گروه‌های سیاسی در قبال شعار سال

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: گروه های سیاسی در قبال شعار سال وظیفه ویژه‌ای بر عهده دارند و باید در تحقق آن و تحکیم همدلی و همزبانی نقش مهمی را ایفا کنند.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت الاسلام احسان اصولی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شعار سال 94 در امتداد شعارهای سال های گذشته است، گفت: برخی بر پرتعداد بودن شعارهای اقتصادی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته اشاره دارند و شعار امسال را متفاوت می دانند.

 

وی افزود: در همه سال ها رهبر معظم انقلاب راهبردها را تعیین می کنند و استراتژی حرکت ملت، نظام و مسؤولان را مشخص می کند، از این رو امسال راهکار و شیوه عملیاتی در ابعاد سیاسی و اقتصادی را مشخص کرده و نیاز به همدلی و همزبانی را مطرح کرده است.

 

حجت الاسلام اصولی با اشاره به این که مردم باید به دولت اعتماد داشته باشند و از طرفی دولت به مردم اتکا داشته باشد، گفت: ایجاد چنین شرایطی موجب پیشبرد اهداف دولت، محقق شدن آرمان های انقلاب و لحاظ شدن نظرات رهبر معظم انقلاب می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: گروه های سیاسی در قبال شعار سال وظیفه خاصی بر عهده دارند و باید در تحقق آن و تحکیم همدلی و همزبانی نقش مهمی را ایفا کنند، چرا که گروه های سیاسی در خلأ احزاب سیاسی قدرتمند در ایران، نقش حلقه واسطه بین دولت و مردم را ایفا می کنند.

 

به گفته وی، گروه های سیاسی باید موجب اعتماد متقابل دولت و ملت در انتخابات آینده و موضوع هسته ای شوند و کارکرد ویژه خود را محقق کنند، از این رو شایسته است از بیان مطالب تفرقه انگیز، توهین، یأس آفرینی و برخوردهای سلیقه ای کلان به صورت قومی و سیاسی خودداری کنند، چرا که این موارد آسیب جدی را برای نظام به همراه خواهد داشت و از طرفی با شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی منافات خواهد داشت.

 

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار سال روش عملیاتی و راهکار راهبردهای مطرح شده در سال های گذشته را مطرح کرده است، از این رو از همه کسانی که علاقه مند به پیشرفت نظام و مطیع رهبری هستند انتظار می رود این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند و بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب، در مسایل اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که با تحلیل مسایل اتفاق افتاده از ابتدای انقلاب تا کنون و بررسی تأثیر مردم در توفیقات نظام، به این مهم پی خواهیم برد که یکی از مهم ترین دلایل این توفیقات همدلی، اعتماد و همراهی مردم با نظام دولت و رهبری بوده است، گفت: محقق شدن شعار سال می تواند در مقابله با زیاده خواهی های دشمن توفیق آفرین باشد.

 

حجت الاسلام اصولی گفت: محقق شدن شعار سال موجب دلگرمی دولتمردان و امیدواری مردم می شود و از طرفی نا امیدی دشمن را شاهد خواهیم بود، چرا که اگر یک ملت پشتیبان مسؤولان خود باشد، قدرتمندترین دشمن خارجی هم قادر به وارد کردن آسیب به آن کشور نخواهد بود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات