۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۶۲۷۰۳
مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد:

آزادسازی خرمشهر تجلی پیروزی فرهنگ مقاومت بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد گفت: آزادسازی خرمشهر تجلی این بود که پیروزی حاصل مقاومت و مجاهدت است و امروز هم در مسأله تحریم ها و مذاکرات، رمز پیروزی ما در مقاومت است.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حامد صادقی، مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های سالروز فتح خرمشهر گفت: آمادگی جوانان در دفاع از یک کشور، سرمایه است و هیچ کشوری در دنیا نیست که تجربه موفق مقاومت با دست خالی و متکی بر مبانی دینی و لایت فقیه را داشته باشد.

 

وی افزود: با این وجود آن چنان که باید روی این سرمایه عظیم کار نشده و هنوز بسیاری از زوایای آن مغفول مانده است.

 

صادقی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر تجلی این بود که پیروزی حاصل مقاومت و مجاهدت است امروز هم در مسأله تحریم ها و مذاکرات، رمز پیروزی ما در مقاومت است.

 

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد در ادامه، برگزاری یادواره شهید خادم الشریعه(فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) در عملیات آزادسازی خرمشهر) در کوهسنگی، مجموعه نمایشگاهی نصرت الهی شامل شش پوستر با تیراژ هزار سری(شامل بیانات امام و رهبری پیرامون این که چه کنیم نصرت الهی شامل حالمان شود)، رونمایی از سه کتاب روزهای خدا به قلم حمیدرضا صدوقی(پیرامون نقش خراسان در عملیات بیت المقدس)، مشهد خیّن(خاطرات کوتاه از شهدای خراسان در منطقه خین) و خاطرات معراج(مجموعه خاطراتی از معراج شهدای مشهد) را از برنامه های این فرهنگسرا در بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: برگزاری شب خاطره در معراج شهدا، اجرای ویژه برنامه در بوستان ها، حرکت کاروان ایثار، مقاومت و پیروزی در 10 نقطه شهر، بیش از صد اکران تبلیغی ترویجی در سطح شهر و حمایت از بیش از 60 برنامه محلی در سطح شهر، برگزاری یادواره طلاب ایثارگر در سازمان تبلیغات اسلامی، یادواره شهید اسماعیل پور و 72 شهید منطقه طلاب، همایش فاتحان خرمشهر، یادواره جانباز قاسمی و مراسم تجلیل از جانبازان در مسجد حضرت اباالفضل(ع) از دیگر برنامه های این مجموعه است.

 

صادقی با بیان این که افزایش مشارکت مردمی در برنامه ها، نشانه اعتماد و رضایت مندی آن ها است، گفت: تولید پرچم های هیأتی با شعارهای دفاع مقدس ویژه نیمه شعبان و نیز مجموعه نمایشگاهی با رویکرد فرهنگ مقاومت با عنوان «مساجد مال خداست» ویژه دهه تکریم مساجد از دیگر اقدامات فرهنسگرای پایداری در مناسبت های ماه شعبان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دفاع مقدس از پر ظرفیت ترین عرصه های کار فرهنگی است و در این عرصه، کار دولتی اصلا جواب نمی دهد چنان که امروز شاهد هستیم مدیریت دولتی در این مسیر نه تنها تسهیل کننده نیست بلکه مانع نیز هست.

 

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری با این که از نظر قانونی متولی امر فرهنگ ایثار و شهادت نیست، اما با حمایت و پشتیبانی فعالیت های مردمی در این عرصه بسیار پررنگ تر از نهادهای متولی حضور دارد.

 

صادقی با بیان این که احیا و ماندگاری ارزش ها نیاز به مردمی شدن دارد، از عدم رویکرد مردمی مدیران در تصمیم سازی ها انتقاد کرد و افزود: اگر کار در عرصه دفاع مقدس منوط به وجود بودجه و اعتبار و صرفا دولتی بود تاکنون شاهد استمرار و حجم بالای برنامه ها در این زمینه نبودیم./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات