۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۴۱۳۸
محقق و پژوهشگر حوزه تبیین کرد؛

ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: منتظر واقعی امام زمان کسی است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند و تمام گفتار، رفتار و کردارش نشان از منتظر بودن او داشته باشد.
حجت الاسلام حامد گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد گودرزی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه جمعه شب در سومین شب از برنامه شمیم ظهور در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: تا ظهور امام زمان تنها دو حرف از 28 حرف علم به انسان عرضه می شود اما با ظهور امام زمان 26حرف دیگر علم به ما عرضه خواهد شد.

 

وی افزود: آنچه ما امروز به نام علم می خوانیم، علم نیست، چرا که علم نور است که پیامبر اکرم(ص) می فرماید میوه علم تواضع است و برای همین است که هر کس عالم تر است تواضع اش بیشتر است.

 

حجت الاسلام گودرزی در ادامه با اشاره به این که ما به علمی که داریم نباید اکتفا کنیم یادآور شد: تفاوت علم ما با علم ائمه اطهار از زمین تا آسمان است، از این رو علم را باید از اهل بیت(ع) بگیریم و به علمی که داریم اکتفا نکنیم.

 

وی افزود: اگر در زندگی ما انسان ها این همه گره کور مشاهده می شود برای این است که برای حل مشکلات همه جا می رویم و زمانی که نتیجه  نگرفتیم آخر الامر به در خانه ائمه اطهار(ع) می رویم.

 

حجت الاسلام گودرزی در ادامه با اشاره به این که اعتقاد ما به امام زمان متفاوت است افزود: ما در حالی که می دانیم امام زمان گره گشا است و همه کارها به دست او است اما دیر از او یاد می کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به منتظران واقعی امام زمان گفت: پیامبراکرم(ص) می فرماید انتظار فرج افضل اعمال است و هرکس تلاش درونی او برای عبادت و عبودیت و تلاش و کوشش بیرونی او برای زمینه سازی ظهور بیشتر باشد موفق تراست.

 

به گفته وی، منتظر واقعی امام زمان کسی است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند و تمام گفتار و رفتار و کردارش نشان از منتظر بودن او داشته باشد.

 

حجت الاسلام گودرزی در ادامه با اشاره به این که منتظران ظهور حضرت مهدی دارای ویژگی ها و خصوصیات ویژه ای هستند یادآور شد: در فرهنگ مهدویت منتظر به کسانی گفته می شود که با تمام وجود در انتظار آمدن آخرین حجت الهی باشند و برای آمدن اش لحظه شماری و بی تابی کنند.

 

شایان ذکر است، برنامه شمیم ظهور امام زمان همراه با نمایشگاه به همت کانون فرهنگی نینوا به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان و با حضور سخنرانان و کارشناسان در امر مهدویت، همراه با نقد کتاب برگزار می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات