۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۴۴۲۹
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

گزینشی عمل کردن با مطالبات رهبری نشانه انحراف است/ برخی از تفکر استکبار ستیزی امام فاصله گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: پذیرش فرمایشات رهبری در عمل نه با شعار، نشان از حرکت در خط امام راحل است، از این رو گزینشی عمل کردن به مطالبات رهبر معظم انقلاب نشان از انحراف از انقلاب و نظام است.
حضور رهبر انقلاب آيت الله سيد علي خامنه اي در مرقد امام خميني

حجت الاسلام سید حسین موسوی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی به دنبال کمرنگ کردن آرمان های انقلاب و از بین بردن تدریجی آن هستند، گفت: این اقدامات در طول تاریخ نیز وجود داشته است که نمونه آن در صدر اسلام و اقداماتی بود که در برابر امیرمؤمنان(ع) ایستادند.

 

وی افزود: هر انحرافی در ابتدا هدف خود را روشن نمی کند، بلکه به تدریج با زاویه پیدا کردن با اصول، اهداف اساسی را کمرنگ می کند، از این رو در زمان حال نیز برخی با مهم ترین هدف امام راحل که استکبار ستیزی است، فاصله گرفته اند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در حکومت شاه در ابتدا برخورد شدیدی با امام راحل نداشتند، اما با شروع فعالیت های استکبار ستیزی ایشان و مخالفت با کاپیتولاسیون، رفتار حکومت با امام خیمنی(ره) شدید شد، گفت: ملاک پیروی از امام راحل، تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: پذیرش فرمایشات رهبری در عمل نه با شعار، نشان از حرکت در خط امام راحل است، از این رو گزینشی عمل کردن به مطالبات رهبر معظم انقلاب نشان از انحراف از انقلاب و نظام است.

 

وی با اشاره به این که شیوه مدیریتی حضرت آیت الله خامنه ای بعد از فوت امام راحل، بسیار عالمانه و مدبرانه بوده است، گفت: با ضرس قاطع می توان گفت که بعد از امام خمینی(ره) آیت الله خامنه ای بهترین گزینه برای رهبری ایران اسلامی بود که دوست و دشمن بر این مهم صحه می گذارند.

 

به گفته  وی، اوباما نیز در نامه خود خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت که شما عادل ترین، باهوش ترین و صادق ترین رهبر دنیا هستید.

 

وی با اشاره به این که امام راحل انقلاب را متعلق به مردم می دانست، گفت: منظور امام خمینی(ره) از بیان این موضوع، مردمی است که در مسیر انقلاب هستند، چرا که امام راحل هیچ زمان مردم مطلق را بها نمی داد، بلکه مردم مؤمن، معتقد و با تقوا را بها می داد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که بنی صدر مدعی آن بود که مردم حامی من هستند و امام راحل با رد این موضوع فرمود که مردم طرفدار اسلام هستند و اگر هم چنین باشد من با تو مخالفت می کنم، گفت: زمانی که مردم از مسیر اسلام دور می شدند، امام با تذکرات خود آن ها را به مسیر دین سوق می داد و از صِرف مردم دفاع نمی کرد.

 

وی یکی از راه های مقابله با اندیشه سکولاریسم را بیان حقایق عنوان کرد و گفت: تهمت هایی که به روحانیت روا داشته می شود را باید برای مردم روشنگری کرد و اگر در جایی خطایی از یک شخص روحانی سر می زند باید برخورد شود.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که افراد روحانی با انجام خطا باید توبه و به اشتباه خود اقرار کنند، گفت: نباید اشتباه یک روحانی را به پای دین نوشت، بلکه آن یک اشتباه شخصی محسوب می شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات