۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۶۴۸۶۳
کارشناس مسائل اقتصادی:

اقتصاد ایران مشکلات ساختاری دارد/ رفع تحریم ها 20 درصد در بهبود اوضاع تأثیر خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما اگر مشکلاتی که از نظر اقتصادی در کشور با آن روبرو هستیم 100درصد محاسبه کنیم 20 درصد از مشکلات با لغو تحریم ها حل خواهد شد.
حجت الله عبدالملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله عبدالمکی از استادان دانشگاه در سلسله نشست‏های فتنه تعلیق که در مسجد جامع خاتم الانبیاء(ص) پردیسان قم برگزار شد، با بیان تحریم‏ها و چگونگی ایجاد تحریم توسط آمریکا گفت: در توافق نامه باید نام تحریم هایی که برداشته می‏شود را مکتوب و ذکر کنند؛ زمانی که نام تحریم ها را بنویسید آمریکا با مخالفت خود باز هم مذاکرات را تمدید می کند و این اهمیت مذاکرات در نظر آمریکا است.


وی با اشاره به مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ما اگر مشکلاتی که از نظر اقتصادی در کشور با آن روبرو هستیم 100درصد محاسبه کنیم 20 درصد از مشکلات با لغو تحریم ها حل خواهد شد.


عبدالمکی دغدغه تیم مذاکره کننده در مذاکرات را مورد اشاره قرار داد و گفت: تیم مذاکره کننده از لغو نشدن تحریم ها ترس ندارند و در تلاش هستند که گزینه جنگ و نظامی را حذف کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکرات فقط در زمینه هسته ای باید باشد.


وی گفت: در رسانه ملی وقتی از دکتر ظریف سوال می شود در موارد هسته ای و سانتریفیوژها، در جواب می گوید از دکتر صالحی بپرسید و این در مذاکرات یک ضعف است.


وی با بیان تعریف تعلیق ابراز داشت: تعلیق یعنی ساختار تحریم به مدت مشخص حذف شود؛ اما برنامه این است در گام اول در تعلیق نابود کردن زیر ساخت ها باشد.


عبدالمکی در ادامه افزود: اگر در برنامه تعلیق همه برنامه ها و تحریم ها حذف شود که به صورت مقطعی است؛ وقتی متن تعلیق که زمان دار است؛ تاریخ آن تمام شد باز هم از ما امتیاز خواهند گرفت؛ برنامه هسته ای حذف می شود تا سیستم موشکی، گذاشتن اعتقادات زیر پا، دادن ارزش ها برای تثبیت تعلیق، تعلیق یک فتنه بزرگ است که باید آگاه باشیم.


وی به چهار توافق اولیه در مذاکرات اشاره کرد و گفت: در زمانی که آقای ظریف در مجلس حضور پیدا می کند نمایندگان از او سوال می کنند از چهار توافق نامه که منتشر نشده بگو؛ در جواب می گوید نمی توانم متن را بگویم حتی اگر استیضاح شوم.


عبدالمکی با اشاره به کلام رهبری افزود: «ملت ما در یک پیچ تاریخی است»، این به این معنا است که در پیچ اگر احتیاط نکنی کار به تصادف و از بین رفتن می انجامد و غربی ها نبرد بین اسلام و غرب را می خواهند.


این استاد دانشگاه با اشاره سیاست های جان کری عنوان کرد و گفت: جان کری فردی نیست که بیهوده وقت برای کاری اختصاص دهد؛ علاوه بر از بین بردن هسته ای در کشور خطر رخنه پیدا کردن به انقلاب اسلامی نیز وجود دارد که باید نسب به آن آگاه بود. /978/پ202/ج

ارسال نظرات