۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۰۱۲
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا:

امام اگر در قید حیات بود هرگز اجازه نمی داد هزینه های آنچنانی به نام ایشان صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با انتقاد از برخی هزینه های گزاف برای بازسازی حرم مطهر حضرت امام، تاکید کرد: امام(ره) اگر در قید حیات بود هرگز اجازه نمی داد هزینه های آنچنانی به نام ایشان صورت گیرد
حجت الاسلام حسين جوشقانيان
حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره کیفیت و چگونگی بازسازی مرقد مطهر امام خمینی (ره) گفت: آنها که به واسطه انتصابات و یا نسب مدعی نزدیکی با امام خمینی (ره) هستند خود را پیرو رهبر کبیر انقلاب دانسته و بیت ایشان را کانون امید مردم معرفی می‌کنند.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امروز کانون اصلی مردم رهبر معظم انقلاب یعنی بزرگترین میراث امام خمینی (ره) است؛ رهبر معظم انقلاب سخنانی زلال٬ صریح و شفاف دارند.
حجت الاسلام جوشقانیان افزود: مدعیان دروغین در راه امام خمینی، در معرفی کانون امید مردم نیز دروغ می‌گویند؛ این‌ها آدرس اشتباهی می‌دهند؛ مردم ساده زیستی٬ شجاعت٬ ورع و صفات دیگر امام خمینی (ره) را به خوبی می‌شناسند.
وی تأکید کرد: مردم با صفات امام خمینی (ره) به خوبی آشنا هستند؛ این مردم به یاد دارند که رهبر کبیر انقلاب اجازه گچ شدن حسینیه جماران را نداد.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: حضرت امام (ره) وزیر خارجه شوروی را در اتاق کوچکی پذیرفت؛ با همین حال استکبار جهانی را به لرزه انداخت؛ به طور حتم مرضی حضرت امام خمینی (ره) نخواهد بود که در موارد مختلف مانند مرقد امام رنگ و لعابی با هزینه‌های گزاف انجام شود و آن را به اسم امام خمینی بنویسیم.
حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب پس از غیبت صغری امام زمان (عج) بزرگ ترین عالم اسلامی بوده است؛ عالم٬ سیاستمدار و جامعه شناس بزرگ که از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) است٬ باید مرقدی در شأن خود داشته باشد.
وی تصریح کرد: متأسفانه کسانی که به دنبال هزینه‌های گزاف در مرقد امام خمینی (ره) هستند و خود را نزدیک به رهبر کبیر انقلاب معرفی می‌کنند فرمایشات امام را پیاده نمی‌کنند.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اکنون که امام نیست تا به این افراد بفهماند که این طریق من نیست خود را پیرو امام دانسته و هر کاری که بخواهند می‌کنند؛ درباره امام حسین (ع) نیز همین بود؛ در تاریخ زیاد بوده‌اند که به سخنان رهبر بر حق زنده اهمیتی نمی‌دادند و خود را نزدیک به مکتب امام مرحوم قبلی معرفی می‌کردند.
حجت الاسلام جوشقانیان در پایان خاطر نشان کرد: امید است که همه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده کنند و بدانند که طی بیست و چند سال پس از رحلت امام خمینی (ره) جانشین بر حق ایشان سر سوزنی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب فاصله نگرفته است./836/ت302/ج
ارسال نظرات