۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۶۵۴۲۸
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد:

بازگشت به رهنمودهای امام بهترین راه مقابله با ترویج سکولاریسم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد درباره خطر ترویج اندیشه های سکولاریستی گفت: با توجه به اسلام ستیزی هایی که دشمنان ما برای بدنام کردن دین به آن دست می زنند، اگر عده ای بخواهند در جبهه داخلی این تفکر را مطرح کند، باید به آن پرداخته شود و بر رسانه ها فرض است که مردم را به سخنان امام خمینی(ره) درباره این خطر ارجاع دهند.
امام خميني (ره)

حجت الاسلام علی صادقی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مسأله تفکر جدایی دین از سیاست یکی از خطراتی بود که امام خمینی(ره) در صحیفه نور از آن سخن گفته اند و در زمینه مقابله با این تفکر، بیشترین رهنمودها را از ایشان داریم، از همین رو اگر بر این باور باشیم که سخنان ایشان قطعا به مصلحت نظام اسلامی بوده است، بهترین راه در مقابله با اندیشه جدایی دین از سیاست، بازگشت به فرمایشات امام(ره) است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل(ره) همواره هشدار هایی را در رابطه با خطر ترویج اندیشه های سکولاریستی مطرح فرموده اند، افزود: امروز، با توجه به موقعیت ایران در جهان و نیز اسلام ستیزی هایی که دشمنان ما برای بدنام کردن دین به آن دست می زنند، اگر عده ای بخواهند در جبهه داخلی این تفکر را مطرح کند، باید به آن پرداخته شود و با توجه به فرمایشات امام(ره)، بر رسانه ها فرض است که مردم را به سخنان ایشان ارجاع دهند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این جریان به صورت پنهان دارد به جوش و خروش می افتد و آشکار می شود، از همین رو اگر بخواهیم قدمی برداریم، وقت آن رسیده که انقلابیون بسیج شوند و در این راستا کسانی که همراه امام(ره) بودند و پیام و دغدغه های ایشان را شنیده و درک کرده اند باید وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام صادقی در تبیین ملاک نزدیکی افراد به امام راحل(ره)، به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب ملاک ها را به زیبایی بیان کردند؛ ایشان پیامبر گونه درمقاطع مختلف انقلاب ورود می یابند و امروز نیز بیرقی را بلند کردند که مظلومانه روی زمین افتاده بود.

 

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنان امروز خود جبهه ای را باز کردند و خطاب به کسانی که می خواهند خود را به امام(ره) وصل کند و خیلی راحت به تحریف ایشان پرداخته و از زاویه دید خود امام را تأویل و تفسیر کنند، گفتند که از زاویه دید خود بیانات ایشان را تفسیر نکنیم.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: برخی وقتی می خواهند اغراض شخصی خود را در جامعه مطرح کنند، از امام(ره) و شخصیت ایشان مایه می گذارند؛ در صدر اسلام نیز مشابه این اتفاق رخ می داد و اگر ملت ما هوشیار نباشند همان لطماتی را می خوریم که این جریانات در صدر اسلام به مسلمین وارد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: امت مسلمانی که پشت سر امام(ره) حرکت می کردند، فریادها و دغدغه های ایشان در خاطرشان هست و امروز هم باید به آن چه که در تاریخ، صحیفه نور و سایر منابع مستدل، به عنوان فرمایشات حضرت امام(ره)  ثبت شده است، رجوع شود و بر این اساس هرکس ادعایی دارد باید سند خود را ارائه دهد./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات