۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۷۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم پرهیز از حاشیه سازی در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از همه جناح ها و تفکرات سیاسی موجود در خراسان شمالی خواست در سفر رییس جمهور به استان از هرگونه حاشیه سازی پرهیز کنند تا این سفر باشکوه و در آرامش کامل برگزار شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور به خراسان شمالی در یکشنبه هفته آتی همزمان با بیست و چهارم خردادماه، اظهار کرد: مردم این استان بارها اثبات کرده اند که همواره در صحنه حاضر هستند و در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی نیز بار دیگر با حضور گسترده، حمایت خود را از نظام اسلامی به نمایش می گذارند.

 

وی افزود: مردم مسلمان ایران دولت را از نظام جمهوری اسلامی جدا نمی دانند چرا که رییس جمهور با تنفیذ حکم وی از سوی رهبر معظم انقلاب، متعلق به همه ملت شده و کسی نمی تواند با این توجیه که به وی رأی نداده او را رییس جمهور خود نداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی هیچ فرد، جناح و گروهی حق تفکر انحصاری ندارد، تصریح کرد: رییس جمهور همانند رهبری مافوق همه جناح ها و تفکرات سیاسی بوده و نباید از سوی گروهی انحصار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: اگر 24 خرداد ماه حماسه است، این حماسه متعلق به همه مردم بوده چرا که حماسه سیاسی 24 خرداد ماه سال 92 با مشارکت همه مردم و نه تنها افرادی که به یک کاندیدای خاص رأی دادند، محقق شد.

 

وی با بیان این که آن حماسه و شکوه متعلق به همه مردم ایران اسلامی است، افزود: در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی نیز همه مردم می بایست به میدان آمده و ضمن رعایت نظم و انضباط بار دیگر حماسه ای جدید خلق کنند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با تأکید بر حفظ آرامش و متانت در جریان این سفر، از همه جناح ها و تفکرات سیاسی موجود در خراسان شمالی خواست در سفر رییس جمهور به استان از هر گونه حاشیه سازی پرهیز کرده تا این سفر باشکوه و در آرامش کامل برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که نباید با حاشیه سازی اهداف اصلی این سفر تحت الشعاع قرار گیرد، افزود: مردم مراقب باشند دچار جناح زدگی و شعارزدگی نشده و اگر کسی خواست جو مناسب و آرام مراسمات سفر رییس جمهور به استان را نیز بر هم زند باید مردم با بی اعتنایی به این افراد، آرامش برنامه ها را حفظ کنند.

 

مسؤولان با اظهارات ناصواب دشمنان را امیدوار نکنند

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی و بیست و هفتم خردادماه، سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 58، اظهار کرد: جهاد سازندگی یکی از سازمان هایی است که ریشه در انقلاب دارد و بعدها با تلفیق با وزارت کشاورزی تحت عنوان جهاد کشاورزی فعالیت های خود را ادامه داد.

 

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سازمانی مردمی و خودجوش بوده و به همین دلیل نیز باید تمام فعالیت های این سازمان به صورت جهادی و بانیت خالصانه انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که متأسفانه در زمان رژیم ستم شاهی کشاورزی کشور با اجرای طرح اصلاحات ارضی و قطعه قطعه شدن اراضی فلج شد، گفت: با اجرای این طرح استعماری، کشور ما در زمینه محصولات کشاورزی به بیگانگان وابسته شد.

 

رییس شورای فرهنگی عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: رفع مشکلات و گرفتاری های بخش کشاورزی هنوز به پایان نرسیده و کارهای بر زمین مانده زیادی در این حوزه وجود دارد و لازم است با تلاش بیشتر و فعالیت جهادی تحولی اساسی در این عرصه حاصل شود.

 

وی تأکید کرد: به ویژه با داستان تحریم های ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی اهمیت این موضوع چندبرابر می شود چرا که بعید است دشمنان نظام در جریان مذاکرات هسته ای، لغو تمامی تحریم ها را بپذیرند بنابراین می بایست خود ما با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی، حربه تحریم دشمنان را بی اثر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: متأسفانه در این میان برخی از مسؤولان و مدیران کشور نیز با اظهارات ناصواب و موضع گیری های غیرعقلانی سوژه به دست دشمنان داده و آنها را به تداوم تحریم ها امیدوار می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این موضع گیری ها به اندازه ای نادرست بوده که اکنون دشمنان گمان می کنند اگر تحریم ها برداشته نشود چه بلایی بر سر مردم ایران می آید در حالی که این ملت مقاوم بوده و تحریم ها نمی تواند آنها را از پای درآورد.

 

اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تنها راه نجات کشور از این پیچ تاریخی است

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که برای رفع مشکلات کشور می بایست نگاه ما به داخل کشور باشد نه دست دشمنان و در این راستا لازم است همه ملت ایران شعار «ما می توانیم» را به منصه ظهور برسانند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب می بایست در مرحله نخست در بخش کشاورزی محقق شود چرا که تقویت کشاورزی اساس و پایه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر توان داخلی و تولیدات ملی است نه آن که برای گذران زندگی خود به فروش نفت و دشمنان متکی باشیم.

 

وی با تأکید بر این که راه نجات کشور از این پیچ تاریخی تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: کشاورزی یکی از مهم ترین محورهای نجات کشور محسوب می شود اما برای مؤفقیت در این حوزه می بایست مدرنیزه کردن و استفاده از روش های نوین کشاورزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری مطالبه رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی مبنی بر تبدیل شدن این استان به 10 استان برتر کشور در حوزه کشاورزی در 10 سال آینده، تصریح کرد: باید برای تحقق این مطالبه رهبری فعالیت های بیشتر و جدی تری در این بخش صورت گیرد.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و ششم خرداد ماه سالگرد شهادت مجاهدان دلیر اسلام؛ شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‏نژاد از عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور، نخست‏وزیر وقت رژیم شاه در سال 1344، اظهار کرد: این شهدا با پیروی از رهنمودهای امام خمینی(ره) در برابر نظام ظلم و جور ایستادگی کرده و جان خود را در این راه فدا کردند اما راه آنها بعدها از سوی جوانان انقلابی و رزمندگان اسلام تداوم یافت و سبب پیروزی انقلاب و استقرار و استحکام نظام اسلامی شد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات