۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۶۷۲۵۳

اجلاس علما و اندیشمندان شیعه اروپا در آلمان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ در اجلاس سه روزه علما و اندیشمندان شیعه، بیش از 150 تن از کشورهای مختلف اروپایی ازجمله آلمان، سوئد، فنلاند، فرانسه، دانمارک، اتریش انگلیس، هلند، ایتالیا، اسپانیا و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.
هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علما و اندیشمندان شیعه با موضوع "ضرورت صلح و امنیت جهانی از دیدگاه اسلام" با قرائت پیام مراجع تقلید شیعه حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی و سبحانی در مرکز اسلامی "هامبورگ" آغاز شد.

 

در این اجلاس آیت اللّه محمّد جواد فاضل لنکرانی و حجّت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی به عنوان میهمانان ویژه از قم حضور یافته­ اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، رییس اتحادیه اروپایی علما و اندیشمندان شیعه و مسؤول مرکز اسلامی هامبورگ، درمراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: جریان های افراطی با خشونت گرایی خودمستقیم یا غیرمستقیم، به پیامبر رحمت نسبت هایی می دهند که هیچ سنخیتی با سیره علمی و عملی آن بزرگوار و آیین مقدّس اسلام ندارد.

 

 رمضانی افزود: برخی با تعریف دین حداقلی، اسلام جدیدی را معرّفی می کنند که برداشت آزادی از اسلام است و شامل همه­ حقیقت اسلام نیست و باید آن را اسلام لیبرال نامید.

 

وی تأکید کرد: ضروری است که شاخصه های اسلام راستین را بار دیگر بازخوانی کنیم تا حقیقت مطلب روشن شود؛ اسلام راستین شاخصه هایی چون معنویت و اخلاق، عقلانیت، اعتدال، آزادی و امنیت را به بهترین شکل در بر دارد.

 

رییس اتحادیه اروپایی علما و اندیشمندان شیعه درپایان افزود: حضور مسلمانان در اروپا فرصتی مهم و تاریخی برای جامعه اروپا است که می توانند از نزدیک با مسلمانان بیشتر آشنا شوند و پیوندهای مودّت با آنان برقرارکنند.

 

آیت اللّه فاضل لنکرانی هم در این اجلاس با بیان اینکه برای فهم عمیق تر اسلام باید نگاهی تازه به این دین داشته باشیم، افزود: یکی از تحریف­های بدخواهان این است که اسلام با شمشیر رشد کرده است، درحالی که مسئله دعوت به سوی آموزه های دینی و تبیین و روشنگری، قبل از مسأله جهاد مطرح شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی نیز دیگر سخنران جلسه با ابراز خرسندی از حضور دراین جلسه علمی، گفت: امنیت، همانند عدالت، امرى مهم و زیربنائى براى جوامع انسانى است و همه انسانها باید به صورت یکسان از آن بهره مند شوند.

 

وی تأکیدکرد: تبعیض در امنیت همانند تبعیض در عدالت، خود موجب ناامنى و بى سامانى و هرج و مرج  می شود./982/ب101/د

ارسال نظرات