۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۳۸۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

گردشگری نباید به تهدیدی برای فرهنگ دینی جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به گردشگر پذیر بودن مازندران و تلاش مسؤولان برای گسترش توریست در استان اشاره و تصریح کرد: عدم مراقبت و نیز عدم فضا سازی برای نشاط منهای حرام در ییلاقات، جنگل ها، پارک ها و سواحل دریای خزر امروز به نگرانی تبدیل شده است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به سالروز فرمان امام  راحل مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بیشترین تمرکز دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و دین باوری مسأله فرهنگ است.

 

وی افزود: فرهنگ اصلی ترین مسأله در جامعه است و در رأس همه مسائل از جمله سیاسی و اقتصادی قرار دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل به نگرانی های جدی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ پرداخت و اظهار داشت: امروز مسائل فرهنگی جامعه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است و ایشان سال گذشته که سال اقتصاد و فرهنگ بود، اولویت کشور را توجه به حوزه فرهنگ بیان داشتند.

 

وی با انتقاد از رویکرد مسؤولان در عدم توجه کافی به مسائل فرهنگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها از جمله در دیدار با اعضای خبرگان رهبری اعلام کردند که  در باب فرهنگ، احساس نگرانی عمیقی دارند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که مسائل فرهنگی، برنامه‏ریزی  لازم دارد، ادامه داد: نمی شود که مسؤولان در زمینه هدایت فرهنگی احساس مسؤولیت نکنند و اولیت را به بخش های دیگر بدهند زیرا امروز با مسائل مهمی روبر هستیم که ریشه فرهنگی دارد.

 

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در مازندران گفت: متأسفانه آمار طلاق در مازندران بالا و بسیار نگران کننده است و بسیاری از اختلافات و از هم پاشیده شدن خانواده ها به مسائل فرهنگی بر می گردد.

 

امام جمعه گتاب بابل ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی های جدی ما در استان پیشتاز بودن مازندران در کاهش رشد جمعیتی در کشور است زیرا جمعیت امروز یکی از فاکتورها و شاخصه مهم در زمینه اقتدار و عظمت یک جامعه است.

 

وی به گردشگر پذیر بودن مازندران و تلاش مسؤولان برای گسترش توریست در استان اشاره و تصریح کرد: عدم مراقبت و نیز عدم فضا سازی برای نشاط منهای حرام در ییلاقات، جنگل ها، پارک ها و سواحل دریای خزر امروز به نگرانی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که عدم توجه به زیر ساخت های فرهنگی در حوزه گردشگری موجب نگرانی وارد آمدن آسیب در شخصیت فرهنگی استان می شود، اذعان کرد: تعبیه نمازخانه های کافی و در خور شان مؤمنان با فاکتورهای فقه امامی و نیز طراحی تابلوهای تبلیغات دینی با مضامین اخلاقی و پیشینه ولایت مدار طبرستان قهرمان در سطح معابر و راه های مواصلاتی از جمله اقدامات دم دستی مسؤولان استان با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی است.

 

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و حضور برخی گردشگران، فضای ماه مبارک در استان و مسائل قابل احترام دینی از سوی گردشگران تحت الشعاع قرار گیرد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به برخی دیگر از شرایط نگران کننده استان اشاره کرد و گفت: تبدیل شدن برخی خیابان ها در اوقات خاص به ویژه اطراف عصر تا پاسی از شب به نمایش برهنگی و عدم رعایت اصل پر تلألو قرآنی حجاب و نیز عدم اجرای قانون جامع عفاف و حجاب بسیار نگران کننده است.

 

وی افزود: در قانون عفاف و حجاب بیش از بیست نهاد و سازمان مامور پیگیری امر حجاب و عفاف هستند اما امروز مسائل فرهنگی از جمله عدم توجه دستگاه ها به اجرای قانون عفاف و حجاب موجب رنجش قاطبه مؤمنان و خانواده های شهدا و ایثارگران شده است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات