۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۶۷۵۴۷
رییس شورای همگرایی اصول‌گرایان:

دست یافتن به اهداف بلند با راحت‌طلبی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به این‌که دست یافتن به اهداف بلند با راحت‌طلبی سازگاری ندارد و بدون پرداخت هزینه نمی‌توان به قله‌های بلند دست یافت، گفت: نیروی‌های انقلابی باید در جایگاه خود با روحیه انقلابی و جهادی بر محور ولایت با خودباوری و اعتماد به نفس به فعالیت بپردازند.
آرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای همگرایی اصولگرایان، شامگاه دوشنبه در نشست سراسری یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی، که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، برگزار شد، گفت: اینجا قتلگاه آن راست‌قامتان همیشه جاوید تاریخ انقلاب اسلامی، شهید بهشتی و یاران باوفای او است.

 

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که بهشتی یک ملت برای مردم ایران بود، افزود: قرآن کریم همین معنا را درباره حضرت ابراهیم بیان می‌کند نگاه قرآن در این بخش به نوع تأثیرگذاری فرد است.

 

رییس ائمه جماعات کل کشور با اشاره به نقش تشکل‌ها عنوان کرد: هر کدام از تشکل‌ها ممکن است به تنهایی تأثیر مورد نظر را نداشته باشند، اما اگر جمع شوند می‌توانند موج عظیمی را به وجود آورند.

 

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اهمیت بحث کارآمدی و تحول اظهار داشت: این مجموعه ضد رکود، خمودگی، وارفتگی و نا امیدی است، این تشکل با انتخاب نام کارآمدی و تحول بار سنگینی بر دوش خود گذاشته که پایبندی به این مفاهیم کار بسیار سختی است و باید بسیار تلاش کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: دست یافتن به اهداف بلند با راحت‌طلبی سازگاری ندارد، بدون پرداخت هزینه نمی‌توان به قله‌های بلند دست یافت در این مسیر صبر و مقاومت لازم است، کسانی که در تشکل حضور پیدا کرده و مسؤولیت گرفتند باید بسیار تلاش کنند.

 

رییس شورای همگرایی اصول‌گرایان با اشاره روایتی از امیرمؤمنان(ع) ابراز کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرماید: بار مسؤولیت بار سنگینی است، تشکل‌هایی که به نام اسلام خود را معرفی می‌کنند، باید به مسائل و اصول اخلاقی پایبند باشند و اخلاق بر همه مقولات زندگی آنها حاکم باشد.

 

حجت‌الاسلام تقوی افزود: نیروی‌های انقلابی باید در جایگاه خود با روحیه انقلابی و جهادی بر محور ولایت با خودباوری و اعتماد به نفس به فعالیت بپردازند، همچنین در این مسیر نباید سست شد، دشمن فضاسازی می‌کند تا ما روحیه خود را از دست دهیم.

 

وی با اشاره به مفهوم تحجر به تعبیر مقام معظم رهبری، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تحجر صرفا مذهبی و اعتقادی نیست، بلکه می‌تواند سیاسی نیز باشد، گروه‌های سیاسی برای پرهیز از تحجر حرف حق را از هر کس که باشد باید بپذیرند.

 

رییس ائمه جماعات کل کشور با اشاره به تفاوت تشکل اسلامی و غیر اسلامی بیان داشت: تشکل اسلامی حرف حق را حتی اگر خارج از تشکل بیان شود می‌پذیرد، ما نباید وقت را از دست داده اما در عین حال نباید شتاب‌زده عمل کنیم./807/پ202/ح

ارسال نظرات