۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۶۷۷۱۳
نماینده خبرگان رهبری:

همدلی و همزبانی برگرفته از مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت:‌ همدلی و همزبانی مورد تأکید رهبری برگرفته از مفاهیم آیات قرآنی است، همان‌گونه که در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وحدت و هدلی میان مردم وجود داشت، امروز نیز باید با همان کیفیت تجلی یابد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از مردم، علما و مسؤولان شهرستان اسکو با تأکید بر این‌که ماه رمضان فرصتی برای انس با قرآن و آشنایی با مفاهیم آیات الهی است، اظهار داشت: غفلت از آموزه‌های قرآنی موجب انحراف در جوامع اسلامی می شود.

 


وی با تأکید بر این‌که قرآن تنها کتاب آسمانی است که همگان را به درستی و پاکی دعوت کرده و موجب عزت بخشی به مسلمانان جهان شده است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز حاصل توجه و عمل به آموزه‌های قرآنی بوده است، اگر تمامی احکام قرآن در جامعه عملی شود، دیگر هیچ معضلی وجود نخواهد داشت.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» گفت: همدلی و همزبانی مورد تأکید رهبری برگرفته از مفاهیم آیات قرآنی است، همان‌گونه که در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وحدت و هدلی میان مردم وجود داشت، امروز نیز باید با همان کیفیت تجلی یابد.

 


امام جمعه تبریز همدلی و همزبانی را عامل تثبیت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: وحدت موجب تضعیف و نا امیدی دشمنان نظام می شود، به یقین حضور در صحنه های مختلف جامعه موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع سرسختانه خود علیه کشورمان خواهد بود.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که نباید نگرش تک‌بعدی به آموزه های قرآنی داشت، خاطرنشان کرد: قرآن بر وحدت، همدلی، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم ظالم، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر تحریم‌ها و زیاده‌خواهی دشمنان سفارش کرده است، که نباید مورد غفلت واقع شوند.

 


وی پشتیبانی ملت ایران از مردم مظلوم یمن را برگرفته از آموزه های قرآنی دانست و اظهار داشت: پیروزی مسلمانان صدر اسلام بر کفار نشأت گرفته از فرامین قرآن کریم است، چراکه مسلمانان صدر اسلام در مکتب قرآن تربیت یافته بودند، بر اثر همین ایمان قلبی و اراده قوی نیز رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر کفار زمانه پیروزی شدند./854/پ202/ب4

ارسال نظرات