۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۶۷۸۷۹

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به حبس شیخ علی سلمان سرکوب شد

خبرگزاری رسا ـ مأموران دولت بحرین در حالی روز و شب گذشته تظاهرات گسترده مردم در همبستگی با دبیرکل جمعیت الوفاق را به خشونت کشاندند که درخواست‌های محافل حقوق بشری و بین‌المللی برای آزادی وی همچنان ادامه دارد.
تظاهرات در حمايت از شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی صدور حکم حبس چهار ساله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، آحاد مختلف ملت این کشور در همه مناطق دست به برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز زده و آزادی فوری این فعال سیاسی را خواستار شدند.

 

مأموران بحرینی تظاهرات روز گذشته را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گازهای اشک آور به خشونت کشانده و با تعقیب معترضان با خودروهای زرهی، تظاهرات را متفرق کردند.

 

ماموران بحرینی تظاهرات مردم خشمگین شهرک «البلاد القدیم» زادگاه شیخ سلمان و چند منطقه دیگر واقع در غر ب منامه را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گازهای اشک آور متفرق کردند.

 

در پی صدور حکم حبس چهار ساله دبیرکل جمعیت الوفاق شب و روز گذشته مناطق البلاد القدیم، المصلى، سترة، أبوصیبع، کرانه، المالکیة و الدیر شاهد تظاهرات مردمی فراگیر در اعتراض به حکم صادره علیه شیخ سلمان بودند. معترضان آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال سیاسی را خواستار شدند.

 

از طرفی کریستوف شتریسر کمیساریای حقوق بشر دولت آلمان با ابراز نگرانی از حکم صادره برای شیخ سلمان، بر لزوم احترام به آزادی بیان و تکثر گرایی سیاسی در بحرین، تاکید کرد که این حکم به مثابه ضربه دردناکی برای گفت‌وگوی ملی ضروری در این کشور است.

 

از طرفی دیگر سازمان عدالت و حقوق بشر کانادا نیز حکم صادره برای شیخ سلمان را به شدت محکوم کرده و با ابراز نگرانی از رویه‌ دستگاه قضایی بحرین در عدم توجه به توصیه‌های کمیته‌های سازمان ملل از جمله شورای حقوق بشر این سازمان، آزادی شیخ سلمان و سایر بازداشت شدگان سیاسی بحرین را خواستار شد.

 

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل نیز حکم چهار سال زندان برای شیخ علی سلمان به اتهام تحریک به سرپیچی و اقدام علیه امنیت ملی را نشانگر نادیده گرفتن دایمی حق آزادی بیان از سوی مقامات بحرینی دانسته و لغو این حکم را خواستار شد.

 

ائتلاف 14 فوریه نیز حکم صادره علیه دبیرکل جمعیت الوفاق را «سیاسی و ظالمانه» خواند و تاکید کرد که این حکم حتی ارزش جوهری که با آن نگاشته شده را ندارد و قاضی دادگاه تنها نقش قرائت این حکم در دادگاه را داشت.

 

حسین پرویز فعال سیاسی بحرین از انتقال شیخ سلمان به ساختمان شماره هفت زندان مرکزی «جو» و پیوستن وی به بند رهبران سیاسی مخالف این کشور خبر داد و به نقل از منابع آگاه و بازداشت سیاسی در زندان جو یادآور شد که شیخ سلمان در لحظه ورود به بند رهبران مخالف دولت آرام بوده و روحیه‌اش عالی بود. دبیر کل جمعیت الوفاق وقتی یکی از ملاقات کنندگان را در زندان می‌بیند از او می‌خواهد سلام و درودش را به ملت بحرین ابلاغ کند./994/ب102/د

ارسال نظرات