۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۶۸۱۶۸
مسؤول گروه بین المللی تواشیح الغدیر تأکید کرد؛

مدیریت فرهنگی مساجد نیازمند تنوع و نشاط

خبرگزاری رسا ـ عظیمی با اشاره به ضرورت ایجاد تنوع در قالب های فرهنگی و تشکیل گروه های تواشیح در مساجد گفت: در واقع همه چیز به امام جماعت برمی گردد، اگر خودش انسان دلسوزی باشد و علاقه مند به مسائل فرهنگی، و دوست داشته باشد که تنوع قالب های فرهنگی را در بین جوانان داشته باشد، پرداختن به تواشیح و همخوانی بهترین راهکار برای مدیریت فرهنگی مسجد است.
تواشيح

محمدهادی عظیمی، مسؤول هماهنگی گروه بین المللی تواشیح الغدیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص انگیزه تشکیل این گروه گفت: هدف اصلی ما ایجاد نشاط دینی در مردم به خصوص در میان جوانان است.

 

وی با اشاره به این که برنامه های اصلی ما در مساجد است، اظهار داشت: در ابتدای تشکیل حدود شش نفر از بچه های مسجد بودیم که از دل مسجد گروه را راه‌اندازی کردیم؛ چرا که وقتی ملاحظه کردیم در مساجد که باید پایگاه شور و نشاط باشد؛ اما برخلاف این انتظار، شور و نشاط کم تر در آن دیده می شود، بر آن شدیم تا گروه را راه اندازی کنیم.

 

عظیمی در ادامه  یادآور شد: شما ملاحظه کنید به عنوان مثال ماه محرم و صفر، عزاداری ها خیلی پا برجا است؛ اما در ایام خاص و شادی غیر از مداحی های مرسوم چیز دیگری در مساجد دیده نمی شود؛ از این رو یکی از راه های ایجاد تنوع در برنامه های مساجد تشکیل و ساماندهی گروه های تواشیح است.

 

وی افزود: ما بارها به مساجد پیشنهاد داده ایم که گروه تواشیحی را در میان خودتان راه اندازی کنیم که هم بحث تبلیغ دین و هم مدح اهل بیت(ع) و هم نشاط و شادی در روحیه نمازگزاران از دل این گروه ها برای مردم ایجاد شود؛ اما کمتر با استقبالی روبه رو شدیم.

 

مسؤول هماهنگی گروه تواشیح الغدیر در پاسخ به این سوال که نقش امامان جماعت مساجد در همکاری با این برنامه ها چگونه باید باشد، عنوان کرد: باید گفت در واقع همه چیز به امام جماعت برمی گردد، اگر خودش انسان دلسوزی باشد و علاقه مند به مسائل فرهنگی، و دوست داشته باشد که تنوع قالب های فرهنگی را در بین جوانان داشته باشد، پرداختن به تواشیح و همخوانی بهترین راهکار برای مدیریت فرهنگی مسجد است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه تواشیح الغدیر در طول سال در کشورهای دیگر هم برنامه دارد به عنوان مثال در اربعین سال گذشته در بین الحرمین برنامه همخوانی داشتیم که اتفاقا پخش مستقیم هم شد./1330/ت302/س

ارسال نظرات