۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۶۸۲۲۷

دعوت اخوان‌المسلمین از مردم مصر برای تظاهرات

خبرگزاری رسا ـ سرویس امنیتی مصر امروز در پی دعوت اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات، حالت آماده‌باش کامل را اعلام کرد.
حاميان اخوان المسلمين

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس امنیتی مصر اعلام کرد که در پی دعوت اخوان‌المسلمین از مردم این کشور برای تظاهرات، در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

 

در پی درخواست گروه اخوان المسلمین از مردم برای برگزاری تظاهرات و از بیم حمله تظاهرات کنندگان به نهادهای حساس این کشور حالت آماده باش برقرار است.

 

نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت ساختمان‌های پلیس و نهادهای دولتی از گروه‌های جنگی استفاده کرده است و در همین راستا نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و میدان‌ها مستقر شده‌اند.

 

این اعتراضات در واکنش به حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر و برخی از رهبران گروه اخوان المسلمین است.

 

دادگاه جنایی قاهره سه‌شنبه گذشته (26 خرداد) مرسی و رهبران اخوان را در دو پرونده جاسوسی برای طرف های خارجی از جمله جنبش حماس و ایران، و پرونده فرار از زندان به ترتیب به حبس ابد و اعدام محکوم کرد.

 

قاضی شعبان الشامی بعد از موافقت مفتی مصر با حکم اولیه، خیرت الشاطر و محمد البلتاجی و حجازی سه تن از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

 

دیگر متهمان این پرونده از جمله محمد مرسی و رهبر اخوان المسلمین به حبس ابد (بیش از 25 سال) محکوم شدند؛ این دومین حکم حبس مرسی است. وی در پرونده حوادث کاخ اتحادیه نیز به 20 سال زندان محکوم شده است.

 

اتهامات وارد شده به رهبران اخوان المسلمین مربوط به حوادث سال 2005 است و دادگاه مدعی است که متهمان اسناد ملی و امنیتی مصر را برای طرف‌های خارجی فاش کرده‌اند./994/ب101/د

ارسال نظرات