۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۲۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای غواص پشتوانه تیم هسته ای برای ایستادگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حضور باشکوه و کم نظیر مردم در تشیع پیکر مطهر شهدای غواص پشتوانه تیم هسته ای برای محکم حرف زدن و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب است.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای غواص دست بسته و شهیدان گمنام در تهران، اظهار کرد: این حضور مردم پیام های روشنی برای دوستان و دشمنان اسلام و انقلاب داشت.

 

وی با بیان این که حضور گسترده مردم در این شرایط خاص کشور از نظر منطقه ای و بین المللی بسیار قیمتی بود، افزود: حرکت میلیونی و خودجوش مردم برای تشییع شهدای غواص و گمنام به گونه ای بود که رهبر معظم انقلاب نیز درباره آن پیام دادند.

 

حجت السلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رهبری در این پیام ابتدا بر شهدایی که با دست بسته اما با بال و پر معنوی پرواز کردند درود فرستاده و سپس ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم، بر آنها درود فرستاده که به موقع به میدان آمده و فریاد «هیهات منا الذله» سر دادند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضور باشکوه و گسترده مردم در این مراسم پشتوانه معظمی برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور بود که محکم و باصلابت با دشمنان حرف زده و مذاکره کرده و بر روی اصول و خطوط قرمز ملت و نظام اسلامی پافشاری کنند.

 

وی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مردم با این اقدام خود نشان دادند پشت سر شما بوده و انتظار دارند که به پشتوانه این حمایت از توپ و تشرهای آمریکا و قلدری های مستکبران جهان نترسیده و حرف حق خود را با صدای رسا بزنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ملت به صحنه آمد تا به دوست و دشمن بفهماند که این جا چه خبر است، افزود: تشیع کنندگان پیکر مطهر شهدای غواص به همه اثبات کردند که ملت ایران باج نمی دهد و عزت خود را با هیچ چیز دیگر سودا نمی کند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: این حضور نشان داد که مردم ایران همانند گذشته حرفی را می زنند که پیش تر از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده و آن این است که «آمریکا را زیر پا می گذاریم».

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این فرموده رهبری که حضور مردم در این صحنه ها ثروت عظیم حضرت بقیه الله(عج) است، خاطرنشان کرد: رهبری می فرمایند: امت حزب الله، ثروت بقیه الله است که این موضوع اهمیت و مفهوم بسیار والایی دارد.

 

وی ادامه داد: همچنین تشییع باشکوه پیکر این شهدای غواص و گمنام تحول دیگری نیز در کشور به وجود آورد و آن این بود که نشان داد در برابر شهدا حنای دیگران در کشور رنگی ندارد، چرا که بالاتر از رنگ شهدا، رنگ دیگری وجود ندارد و مردم ایران اسلامی نیز راه خود را که همان راه شهدا است، پیدا کرده و آن را ادامه خواهند داد.

 

نهادینه کردن عدالت و مبارزه جدی با فساد اقتصادی رویکرد اصلی دستگاه قضایی باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، بر عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت دستگاه قضایی تأکید کرد.

 

وی با بیان این که رهبری تاکنون بارها فرموده اند که در قوه قضاییه بایستی عدالت نهادینه شده و با فساد مبارزه شود، تصریح کرد: نهادینه شدن عدالت و مبارزه جدی با فساد اقتصادی سبب می شود تا جامعه اسلامی مشکلات کمتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که باید نهادینه کردن عدالت در رسیدگی به پرونده های قضایی و مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مفسدان دانه درشت رویکرد اصلی دستگاه قضایی باشد، بیان داشت: قوه قضاییه بایستی حریم شکنان و دست های ناپاک را از بیت المال و حقوق مسلمانان جامعه اسلامی دور کند.

 

وی ادامه داد: در چنین صورتی با فعالیت دست های پاک و دل های مخلص شاهد گسترش عدالت و توسعه متوازن در بخش های مختلف کشور خواهیم بود و ایران اسلامی روز به روز توسعه یافته تر و مترقی تر می شود.

 

اساتید دانشگاه، شهید چمران را الگوی خود قرار دهند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سی و یکم خرداد، سالگرد شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: شهید چمران بسیجی واقعی بود که با وجود داشتن شرایط مساعد تحصیلاتی و اجتماعی در خارج از کشور، وقتی متوجه شد انقلاب اسلامی به او نیاز دارد به کشور آمده و با تمام وجود در خدمت اسلام و انقلاب ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: شهید چمران یار مخلص امام راحل بود که سلاح بر دوش گرفت و هر جا که انقلاب نیاز داشت به مبارزه مستقیم با دشمنان پرداخت و سرانجام نیز در این راه بابرکت شهید شد.

 

وی از اساتید دانشگاه و مدرسان مراکز آموزشی کشور خواست تا این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار داده و با تأسی از او به اسلام و انقلاب خدمت کنند./9314/پ201/ح

ارسال نظرات