۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۶۸۶۷۶

حکیم بر لزوم دوری مسؤولان از غرور و تکبر تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر رعایت تقوای الهی خاطرنشان کرد که منصب و مقام دنیوی نباید سبب غرور و تکبر انسان‎ها شود.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته طی جلسه ای که در دفترش در بغداد برگزار شد، بر ضرورت توجه و رعایت تقوای الهی تاکید کرد و گفت: دستیابی به پیروزی فقط با اموال نیست بلکه با تقوای الهی به دست می‎آید بنابراین نباید نسبت به یکدیگر تکبر داشته باشیم.


وی افزود: قرآن کریم در بسیاری از سوره‎ها از کلمه «بقیة» در اشاره به صالحان و کسانی که درپی اصلاح هستند اشاره کرده است. تاکید خداوند بر اصلاح جامعه نشان دهنده نقش اساسی و محوری کلمه «بقیة» است.


این روحانی عراقی تاکید کرد: باید برای اصلاح جامعه و هدایت آن به سمت مسیر صحیح تلاش کرد تا جامعه به سمت فساد و انحراف کشیده نشود.


وی با اشاره به سیره انبیا و رسولان الهی گفت: دوری انسان از خداوند موجب گمراهی می‎شود. ظلم، ستم، استبداد و بی توجهی به مردم نشأت گرفته از بی‎تقوایی هر انسانی است.


حجت الاسلام حکیم مسؤولان عراقی را به دوری از تکبر سفارش و تصریح کرد: مسؤولان و وزیران عراق نباید به محض دست‎یابی به پست و مقام با تکبر با خانواده، فامیل، عشیره و مردم این کشور رفتار کنند و آنان را به چشم برده ببینند. پست‎های دنیوی نباید انسان را فریب دهند و انسان را دچار غرور و تکبر کنند.


وی ادامه داد: داشتن مال و ثروت بسیار همه هدف و غایت انسان نیست بلکه خداوند به برخی اموال زیاد می‎دهد که او را مورد آزمایش قرار دهد. تلاش برای دست‎یابی به مال حلال نیکو است ولی این مال نباید انسان‎ را از مقام بندگی دور سازد و او را به جهنم بکشاند./994/ب902/د

ارسال نظرات