۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۷۴۴

ویژه‌نامه خانه خوبان با موضوع ماهواره منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌نامه خانه خوبان با موضوع ماهواره با مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری محمد‌حسین شیخ شعاعی از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.
ويژه نامه خانه خوبان(ماهواره)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه‌نامه خانه خوبان با موضوع ماهواره با مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری محمد‌حسین شیخ شعاعی از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.


«در چند و چون یک رسانه مرموز»، «ما و ماهواره‌ها»، «به مهارت شما بستگی دارد»، «در ماهواره‌ها چه می‌گذرد»، «تلویزیون دیدن تربیت می‌خواهد»، «راه و رهنمون» و «دور بشقاب چین» از عناوین مطالب این ویژه‌نامه به شمار می رود.


در صفحات اول این ویژه‌نامه آمده است: سهل انگاری در استفاده از رسانه‌های جدید خصوصا شبکه‌های ماهواره‌ای، بنیان خانواده و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی را تهدید می‌کند؛ حجت الاسلام و المسلمین استاد پناهیان؛ وقتی با چنین موضوع مهم و پیچیده‌ای روبرو می‌شویم، باید قبل از هر چیز از شعار دادن و برخورد سطحی پرهیز کرد و به جای آن دقت‌هایی در بررسی مسأله به خرج داد تا خانواده‌ها به زوایای پنهان آن توجه پیدا کنند؛ کسانی که ماهواره را به خانه برده‌اند؛ حتما بر اساس علاقه‌هایی این کار را کرده‌اند؛ این علاقه‌ها طبیعتا با سخنان سطحی و شعاری از بین نمی‌رود و تبیینی عمیق و همه جانبه را می‌طلبد.


آمارها نشان می‌دهد بیش از 17 هزار شبکه ماهواره‌ای در جهان فعال است که از این تعداد حدود سه هزار شبکه در داخل ایران با آنتن‌های معمولی قابل دریافت است؛ از این تعداد 380 شبکه به موسیقی، 80 شبکه به تبلیغات مدل، لباس و لوازم آرایشی، 280 شبکه به تبلیغ ادیان و فرقه‌های مختلف، اختصاص یافته‌اند و 240 شبکه برنامه‌های مبتذل را پخش می‌کنند.


در قسمتی از بخش ما و ماهواره‌ها با موضوع از این آش نخورید! می‏خوانیم: خانم دکتر نیلچی زاده درباره آشی که برنامه‌های ماهواره‌ای برای خانواده‌ها تدارک دیده‌اند می‌گوید؛ یکی از شعارهای استراتژیک دشمن، این است که تخریب اعتقادات صحیح را با ترویج معنویت انحرافی دنبال کنند، نه مقابله رو در رو، معنویت جعلی بهترین دین است برای کسانی که می خواهند با خدا ارتباط داشته باشند، اما هیچ ممنوعه‌ای هم نداشته باشند، یعنی هیچ حرامی حرام نباشد.


در بخش دیگری از ویژه‌نامه می خوانیم: به زبان ساده، سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این‌که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد، سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد.


در قسمتی از بخش راه و رهنمون با موضوع پشت‌بام‌ها نیز برای خودش احکامی دارد می‏خوانیم: نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در خصوص ماهواره؛ دستگاه آنتن ماهواره‌ای از این جهت که صرفا وسیله‌ای برای دریافت برنامه‌های تلویزیونی است که هم برنامه‌های حلال دارد و هم برنامه‌های حرام، حکم آلات مشترک را دارد، لذا خرید و فروش و نگهداری آن برای استفاده در امور حرام، حرام است و برای استفاده‌های حلال جایز است، ولی چون این وسیله برای کسی که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‌های حرام را کاملا فراهم می‌کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز در بر دارد، خرید و نگهداری آن جایز نیست مگر برای کسی که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمی‌کند و بر تهیه و نگهداری آن در خانه‌اش مفسده‌ای هم مترتب نمی شود، لکن اگر قانونی در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.


گفتنی است، ویژه‌نامه خانه خوبان با موضوع ماهواره به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری محمد‌حسین شیخ شعاعی از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه در 130 صفحه و با قیمت 3000 تومان منتشر شده است./978/پ202/ق

ارسال نظرات