۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۶۸۹۴۹

گزارش رویترز از تصویب قاطع پیش‌نویس عدم امتیاز دهی در مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت: رفع فوری تحریم‌ها و ممنوعیت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای از تاسیسات نظامی ایران که آمریکا و فرانسه با آن مخالفند از نکات برجسته پیش‌نویس تصویب شده مجلس ایران بود.
انرژي هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی پیرامون تصویب پیش نویس لایحه روز یکشنبه (دیروز) در مجلس ایران در زمینه ممنوعیت بازرسی از تاسیسات نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ایران نوشت: مجلس ایران با اکثریت قاطع  اساس لایحه ‌ای را پی ریزی کردند که در صورت مبدل شدن به قانون، شرایط سختگیرانه‌ای را بر هرگونه توافق ایران با قدرت‌های جهانی ایجاد کرده و بالقوه شرایط مذاکرات کنونی را پیچیده می‌کند.

 

به گزارش رویترز، این پیش نویس باید ابتدا به تصویب مجلس رسیده و سپس در شورای نگهبان مبدل به قانون شود. این پیش نویس روز یکشنبه از سوی 199 نماینده از مجموع 213 نفر در مجلس ایران تصویب شد.

 

رویترز در گزارش خود از رفع فوری تحریم‌ها  و ممنوعیت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای از تاسیسات نظامی ایران که آمریکا و فرانسه اعلام کرده‌اند چنین موردی را قبول نمی‌کنند، به عنوان نکات برجسته این پیش نویس اشاره کرد.

 

این منبع خبری در خاتمه نوشت: ایران به هدف رسیدن به توافق با قدرت‌های جهانی تا تاریخ تعیین شده 30 ژوئن  گفت‌وگوهایی را آغاز کرده و تلاش دارد در عوض کاسته شدن از برنامه هسته‌ایش تحریم‌های بین‌المللی تحمیلی رفع شوند./982/ب101/د

ارسال نظرات