۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۶۹۱۸۷
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

خداوند در برابر اعطای نعمت‌هایش از انسان چه می‌خواهد؟

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که خداوند تمامی نعمت‌ها را برای انسان آفریده و از انسان می‌خواهد که از ین نعمت‌ها تناول کرده و عمل صالح انجام دهد، گفت: نفاق و جهل انسان را به مخالفت آشکار با خداوند می‌کشاند.
نعمت برادري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی در بیان این‌که خداوند تمامی نعمت‌ها را برای انسان آفریده و از انسان می‌خواهد که از ین نعمت‌ها تناول کرده و عمل صالح انجام دهد، گفت: نفاق و جهل باوجود معجزات فراوان و پیامبرانی بزرگ بازهم انسان را به مخالفت آشکار با خداوند می‌کشاند.

 

وی افزود: خداوند در سوره بقره می‌فرماید که ما تمامی طیبات را برای انسان خلق کردیم و آب را برای آنها مایه حیات قرار دادیم در مقابل این نعمات از انسان عمل صالح و کارهای نیک می‌خواهیم.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در این سوره یکی دیگر از ویژگی‌های انسان مؤمن بیان‌شده و گفته‌شده که انسان مؤمن در هر دینی و آیین الهی که باشد اگر در ایمان خود اخلاص داشته، به‌روز قیامت و حسابرسی آن یقین کند و عمل صالح پیشه دارد خداوند اندوه و غم را از او دور ساخته و چنین انسانی هرگز دچار غم و اندوه نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام فقیهی با اشاره به این‌که متأسفانه باوجود معجزات زیادی که خداوند به مردم نشان داده باز هم عده‌ای به‌ظاهر ایمان آورده و با ابزار خدعه و نفاق مردم را از میدان دین‌داری خارج کرده‌اند، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که چنین انسان‌هایی به‌واسطه روحیه نفاق هدایت‌پذیر نیستند و در قیامت مورد بازخواست و عذاب شدید قرار خواهند گرفت.

 

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارهای شیطان در طول تاریخ برای مقابله با پیامبران، خدعه و نفاق است و شیطان در سوره بقره با کمک یکی از خواص به‌ظاهر مؤمن سامری و گوساله‌اش اقدام به فریب و گمراهی مردم می‌کند که این موضوع نشان می‌دهد انسان باید در مقابل ابزار خدعه و نفاق زیرک باشد زیرا نفاق حق را به باطل مشتبه کرده و تنها راه تشخیص حق در دوران نفاق ولایتمداری و بصیرت است و اگر انسان در این زمان بصیرت نداشته باشد به گمراهی آشکار گرفتار خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر لطف الهی شامل حال انسان نمی‌شد انسان برای همیشه در گمراهی آشکار فرو می‌رفت و در زمره زیانکاران قرار می‌گرفت، اظهار کرد: انسان باید همواره به هدایت الهی دل گرم باشد و از نفاق دوری کرده و در مسیر ولایت استوار و مستحکم گام بردارد زیرا در این صورت است که می‌تواند به هدف اصلی که برای او در جهان خلقت تعیین‌شده است برسد.

 

حجت‌الاسلام فقیهی یادآور شد: ایمان به معاد و قیامت از مهم‌ترین شاخصه‌های قرآنی مؤمنان است و خداوند هرگاه می‌خواهد از انسان‌های راسخ در ایمان سخن بگوید ایمان به معاد را از ویژگی‌های آنها ذکر می‌کند و این ویژگی به خاطر نقش سازندگی که دارد در بیشتر آیات قرآن کریم مورد تأکید صریح قرارگرفته است./837/پ202/ی

ارسال نظرات