۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۶۹۶۷۹
کارشناس مذهبی:

کفار موجب شعله ورتر شدن آتش جهنم می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: کافران با جهنمی که از اعمال خودشان افروخته‏اند سبب شعله‏ورتر شدن آتش جهنم می‏شوند.
حجت الاسلام قرني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قرنی کارشانس مذهبی شامگاه چهارشنبه سوم تیر ماه در نشست انسان شناسی که در مهدیه تهران برگزار شد با بیان زندگی ارواح در قیامت گفت: در زندگی آخرت بعد از مرگ، هر کسی میهمان اخلاق، اعمال، ملکات و عقاید خودش است. این جور امور به لذت هایش تبدیل می شوند اگر به لذت تبدیل بشود و به عذاب تبدیل نشود. در عین اینکه نظام آخرت نظام اجتماعی نیست و در تامین نیاز به دیگران وابستگی ندارد، اما در عین حال می توانند با هم جمع بشوند و همدیگر را ببینند.

 


وی با اشاره به اینکه ملاقات بهشتیان برزخی چگونه است افزود: یکی از لذت های خوب در بهشت، ملاقات هایی است که مومنان با هم دارند. روایتی در کتاب کافی از امام صادق(ع) داریم که ارواح که به شکل جسم هستند یعنی صورت های مثالی دارند، در بوستانها و باغ های بهشت هستند، همدیگر را می شناسند و با هم سوال و پرسش دارند، وقتی یک نفر از دنیا می رود و به عالم روح می پیوندد، برزخیان می گویند که او را رها کنید زیرا خسته است. او از وحشت بزرگی خلاص شده است.

 

حجت الاسلام قرنی با اشاره به چگونگی تجسم اعمال در قیامت افزود: ما در این زمینه آیات و روایات زیادی داریم. ما آخرت خودمان را خودمان می سازیم. در قرآن می فرماید: جزای شما همان اعمال شماست. چه اعمال خوب و چه اعمال بد مجازات دارد. منتها مجازات آخرتی با مجازاتی دنیایی تفاوتی دارد. ما در دنیا می توانیم پاداش هایی بعنوان تشویق یا کیفرهایی برای تنبیه قرار بدهیم.

 

وی با اشاره به آیه 24 سوره بقره افزود: منظور از هیزم جهنم انسان‏هایی که سبب شعله‏ور شدن آتش جهنم هستند بنا به آنچه مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان فرموده‏اند: همان کافرانند که با جهنمی که از اعمال خودشان افروخته‏اند سبب شعله‏ور شدن آتش جهنم می‏شوند.

 

این کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به زیبایی معنوی خاطرنشان کرد: لذت از زیبایی معنوی برای انسان‌های صاحب کمال که از درک عقلانی و ایمانی بیشتری برخوردارند، قابل وصف نیست و انسان‌های در راه مانده از درک آن‌ها عاجزند. از جمله زیبایی‌های معنوی می‌توان از صبر و استقامت، زیبایی عقل، زیبایی علم، نیت زیبا، زیبایی عفو و اغماض نام برد./817/پ203/ب4

ارسال نظرات