۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۹۶۹۳
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

دوری از لغو و بیهوده‌گویی نشانه رستگاران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: از امام سجاد(ع) روایت است زبان بیشترین مسافر جهنم را فراهم می کند، از این رو نباید هر سخنی را به زبان آورد، چرا که لغو در زبان، انسان را از خوبی ها دور می کند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان چهارشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است کسی که فرصت های خود را از دست بدهد، غصه خواهد خورد.

 

وی افزود: نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) از جملات شیرین و آموزنده ای برخوردار است که در بخشی از آن آمده است فرصت مانند ابر می گذرد، از این رو فرصت های خیر را غنیمت بشمارید.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که از امام صادق(ع) روایت است کسی که به دنبال پیش آمدن فرصت کامل باشد، فرصت موجود را نیز از دست خواهد داد، گفت: برخی توبه خود را موکول به آینده می کنند که ممکن است شرایط آینده برای توبه فراهم نباشد، بنابراین باید فرصت موجود را غنیمت شمرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: خداوند نشانه رستگاران دنیا و آخرت را دوری از لغو، یعنی کارهای بیهوده و بی معنا می داند، لذا کسانی که به مقام‌های عالی رسیده اند، از وقت خود به نحو احسن استفاده کرده اند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه نگاه کردن به صورت عالم را مشمول ثواب دانست و گفت: کسانی که خواهان موفقیت هستند، باید برای تمام لحظات خود برنامه داشته باشند، چرا که با وقت کُشی، کسی به موفقیت نمی رسد.

 

وی یاد آورشد:  از رسول اکرم(ص) روایت است اگر انسان ها زیاده گویی و پرحرفی نکنند و تمریج قلب و هرج و مرج دل نداشته باشد، آنچه را من می بینم و می شنوم، آنها نیز خواهند دید و خواهند شنید.

 

به گفته وی، همانطور که هر سازمان و نهادی مدیر دارد انسان نیز باید خود و شخصیت خود را مدیریت کنند تا بتواند در ادامه زندگی و راهی که برای خود ترسیم کرده است موفق باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که قرآن انسان را از پرحرفی، تهمت، غیبت و تمسخر نهی می کند، گفت: از امام سجاد(ع) روایت است زبان، بیشترین مسافر جهنم را فراهم می کند، لذا نباید هر سخنی را به زبان آورد، چرا که لغو در زبان انسان را از خوبی ها دور می کند./1307/پ202/ی

ارسال نظرات