۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۸۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همت بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از خیران و متمکنان نیکوکار خواست تا با همکاری ستاد دیه، برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر امروز اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان خراسان شمالی به مناسبت هفته قوه قضائیه با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار کردند.


حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این دیدار با بیان این که رسیدگی به امور زندانیان و خانواده های آنها به ویژه در ماه مبارک رمضان اجر معنوی فراوانی دارد، افزود: ستاد دیه استان می تواند با همکاری خیران و افراد نوع دوست نسبت به شناسایی و کمک به افراد نیازمند گرفتار در بند مؤفق تر عمل کند.


وی با بیان این که بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد شاید هیچ گونه گناهی نداشته باشند و تنها بر اثر اتفاق و یا تصادفی محبوس شده اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل انتظار می رود خیران و متمکنان نیکوکار با همکاری ستاد دیه استان، همت بیشتری برای آزادی این افراد داشته باشند.


حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، پیشگیری از وقوع جرم از طریق فرهنگ سازی و همکاری بین بخشی و نیز فعالیت های فرهنگی سایر دستگاه ها را از اولویت های دستگاه قضایی در سال 94 عنوان کرد.


وی بی سوادی و یا کم سوادی و همچنین بیکاری را از عوامل مهم وقوع جرم در جامعه دانست و گفت: 80 درصد زندانیان خراسان شمالی را افراد بیکار و کم سواد تشکیل می دهند.


حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به این که زندانیان جرائم غیرعمد بر اساس اجرای مر قانون و پس از رسیدگی عادلانه و در پی عدم توانایی در پرداخت دیه به زندان محکوم شده اند، افزود: ستاد دیه استان با همکاری خیران تلاش زیادی در راستای آزادی این افراد انجام می دهد و تاکنون نیز در این زمینه مؤفق بوده است.


رضا استاجی، مدیرعامل ستاد دیه استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به این که در حال حاضر 183 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند، اظهار کرد: در سال گذشته 129 زندانی و در سه ماهه نخست امسال نیز 25 زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیران از زندان آزاد شده اند.


وی در خصوص برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان نیز گفت: جشن گلریزان مرکز استان خراسان شمالی با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، سیزدهم تیرماه مصادف با هفدهم رمضان در محل سالن حافظ بجنورد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و مراسم افطار برگزار می شود.


استاجی ضمن دعوت از همه خیران  نیکوکاران برای شرکت در این مراسم، اظهار کرد: خیرانی که به هر دلیل امکان حضور آنها در جشن های گلریزان استان میسر نیست می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 88888 در کلیه شعب بانک تجارت سطح کشور و به نام ستاد دیه استان واریز کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات