۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۹۹۲
امام جمعه زنجان:

بیانات رهبر انقلاب چراغ راه مسؤولان و ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اسلامی، گفت: همانند گذشته این سخنان روشن و چراغ راهی برای مسؤولان و مردم محسوب می شود.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اسلامی گفت: همانند گذشته این سخنان روشن و چراغ راهی برای مسؤولان و مردم محسوب می شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آغاز روند مذاکرات با قدرت های غربی و اروپایی از دولت گذشته تصریح کرد: مذاکرات با گروه 1+5 از دولت دهم با میانجی گری برخی کشورهای منطقه آغاز شده و برداشت تحریم ها از همان ابتدا مورد توجه بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به پذیرفته شدن ایران به عنوان قدرت هسته ای از سوی جهانیان اظهار داشت: استکبار جهانی نظام اسلامی را به عنوان یک قدرت هسته ای در منطقه پذیرفت و به همین دلیل حاضر به مذاکره با ایران شد و چند روز گذشته نیز مقام معظم رهبری اعضای تیم مذاکره کننده را ولایی، امانتدار، باغیرت و شجاع معرفی کردند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مشخصه های تیم مذاکره کننده هسته ای از زبان رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده ایران با غیرت ملی، دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن فعالیت های هسته ای در مذاکرات حاضر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به این که خطوط قرمز تعیین شده نظام از سوی گروه مذاکره کننده ایرانی رعایت شده است افزود: از دیدگاه رهبری نظام اسلامی، ما از همان ابتدا به آمریکا اعتماد نداشتیم و مشکل اقتصادی نیز با توجه به مذاکرات حل نمی شود بلکه نگاه به درون و استفاده از استعدادها و ظرفیت ها باید مورد توجه نظام اسلامی قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود آمار اعتیاد را مورد توجه قرار داد و با هشدار به مردم در این زمینه گفت: آمارها نشان می دهد بیشترین معضل جامعه از اعتیاد جوانان ناشی می شود.


امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان در این زمینه خاطر نشان کرد: توطئه دشمن درگیر کردن نسل جوان جامعه با معضل اعتیاد برای استیلا بر نظام اسلامی است که متاسفانه خانواده ها نیز در این زمینه بد عمل می کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با هشدار نسبت به موج ورود مواد مخدر به کشور در آینده تصریح کرد: با توجه به صحبت هایی که با معتادان صورت گرفته است،90 درصد آنها از سیگار و قلیان کار خود را آغاز کرده ‎اند؛ متاسفانه سیل مواد مخدر در راه است و باید همه افراد جامعه در این زمینه حساس باشند چرا که این سیل همه را دربر خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان با ابراز تأسف از آمار مصرف مواد مخدر سال گذشته در زنجان گفت: 7 تن در سال گذشته در استان زنجان مواد مخدر مصرف شده است که این آمار قابل تأمل بوده و باید مسؤولان و مردم هوشیار باشند./949/پ201/ب4

ارسال نظرات