۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۷۰۰۰۶
استاد حوزه علمیه:

شهید بهشتی با نگاه انقلابی در برابر جریان‌های انحرافی ایستاد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید بهشتی در مقابل جریان‌های عظیمی چون جناح‌های مختلف مارکسیست و اسلام‌نماهای مدعی که بعد از انقلاب حادث شده و مثل قارچ رشد کرده بودند با صبر و متانت ایستاد و با یک نگاه انقلابی با همه آنها برخورد می‌کرد
حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی، گفت: یکی از غم‌انگیزترین وقایع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهادت جانگداز آیت‌الله شهید بهشتی است.

 

وی افزود: شخصیت شهید بهشتی ویژگی‌هایی داشت که شکل گرفته از روح بلند او بود و این خصوصیات او را از دیگران متمایز می‌کرد.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی، با بیان بعضی از ویژگی‌های شهید بهشتی، عنوان کرد: شهید بهشتی دارای خصوصیاتی مانند آراستگی، نظم، دقت در امور، کلام، بیان، و دارای اندیشه عمیق و به روز بود، همچنین داشتن اطلاعات بسیار عمیق فلسفی و فقهی سبب شده بود که او یک شخصیت شایسته و کلیدی در انقلاب باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به چهره شناخته شده شهید بهشتی نزد مراجع عالی‌مقام و شخصیت‌های تراز اول کشور، گفت: درک نفس مسیحائی امام راحل و سایر بزرگانی که شهید بهشتی در طول حیات به خود دیده بودند سبب شد که چهره او نزد مراجع بزرگوار و شخصیت‌های تراز اول شناخته شده باشد.

 

وی با بیان نکاتی از تفکر و اندیشه شهید بهشتی و نیاز جامعه امروز، افزود: نکاتی در اندیشه شهید بهشتی بود که در حال حاضر به شدت مورد نیاز جامعه امروز است، شناخت شهید بهشتی از دین و تشیع بسیار عمیق و جامع بود و به هیچ عنوان اثری از تحجر و نکات منفی که مردم را از دین و خدا دور کند در اندیشه و رفتار او دیده نمی‌شد و هر چه داشت نوآوری بود.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: شهید بهشتی با وجود فهم و شعور فراوانی که داشت درک عمیقی از فلسفه و احکام الهی کسب کرده بود و این سبب شد که مورد توجه امام راحل قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز کرد: شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب اسلامی بود با اینکه سایر بزرگان مثل آیت الله مطهری، آقای موسوی اردبیلی و مقام معظم رهبری در شورای انقلاب بودند ولی همه حواس‌ها و نگاه‌ها به آیت الله شهید بهشتی بود که چه چیزی را صلاح و مصلحت می‌داند.

 

وی با اشاره به اجرای خدمات‌ الهی شهید بهشتی، افزود: شهید بهشتی دارای یک اندیشه کلیدی و متعادل بود و عدالت در پوست و استخوان ایشان نفوذ کرده و دنبال اجرای وظیفه الهی خود بود و با تمام وجود به احکام اسلام و قرآن عمل می‎کرد بنابراین جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشت.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به نقش شهید بهشتی بعد از انقلاب اسلامی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب امام راحل مصلحت دیدند که افزون بر کارهای عضویت در شورای انقلاب، قوه قضائیه را نیز به شهید بهشتی بسپارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان‌های عظیمی که بعد از انقلاب حادث شدند، ابراز کرد: شهید بهشتی در مقابل جریان‌های عظیمی چون جناح‌های مختلف مارکسیست و اسلام‌نماهای مدعی که بعد از انقلاب حادث شده و مثل قارچ رشد کرده بودند با صبر و متانت ایستاد و با یک نگاه انقلابی با همه آنها برخورد می‌کرد.

 

وی در ادامه گفت: بعضی از این جریان‌ها دارای هیچگونه پیشینه‌ای نبودند و بعضی از آن‌ها هم که دارای پیشینه بودند غالبا دنبال منویات شیطنت آمیز و استکباری خود بودند که آیت الله بهشتی آنها را تحمل می‌کرد تا فضای لازم به وجود آید که آنها منحل شده و انقلاب اسلامی در زیر سایه امام زمان(عج) به مسیر حقه خود ادامه دهد.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان نفوذ شهید بهشتی در قلوب مردم به ویژه در اندیشه جوانان، ابراز داشت: شهید بهشتی به سرعت در قلوب مردم به ویژه در اندیشه جوانان نفوذ کرد به همین دلیل بزرگترین پایگاه انقلاب اسلامی خطاب می‌شد بنابراین مورد حسد و غبطه دیگران قرار گرفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حساسیت دشمن بر روی شخصیت‌هایی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند، بیان داشت: در اوایل پیروزی انقلاب دشمن بر شخصیت‌هایی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند حساس شد که به وسیله نفوذ عناصر منافق در حزب جمهوری اسلامی در یک فرصت به دست آمده بمب را در محل سخنرانی او قرار دادند و سبب شهادت شهید بهشتی و یاران او شدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفتم تیر آن فاجعه عظیم اتفاق افتاد و آیت الله بهشتی و یارانش شهید شدند و انقلاب اسلامی بیشتر از یکسال و اندی از وجود او بیشتر بهره نبرد که غمبارترین حادثه بعد از انقلاب اسلامی شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران او بود./807/ت301/ب4

ارسال نظرات