۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۷۰۳۳۶
آیت‌الله حسینی بوشهری:

علمای اسلام در مقابله با تکفیری‌ها تعصبات مذهبی را کنار بگذارند و با هم متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن محکوم کردن بمب گذاری مسجد شیعیان کویت که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد، گفت: علمای اسلام باید به این نتیجه برسند که جریان تکفیری یک خطر بزرگ است و اگر تعصب‌های مذهبی را کنار بگذارند می‌توانند با آن‌ها برخورد کنند.
آيت الله حسيني بوشهري

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بمب گذاری در مسجد شیعیان کویت که جمعه گذشته اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه همزمان این‌ بمب‌گذاری علیه شیعیان در تونس و فرانسه انجام شده است.

وی با بیان این‌که کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند انسان نیستند، ابراز داشت: ما این اقدام را که اقدامی به شدت جنایتکارانه است محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که این اقدام تکفیری‌ها پیامی برای کشورهای مسلمان دارد، اظهار داشت: اگر می‌دانند که این افراد دشمنان دین و دشمنان بشریت هستند توجه داشته باشند که با پشتیبانی از این‌ها و در اختیار قرار دادن امکانات مالی و تدارکاتی در نهایت زمینه را برای حمله به کشور‌های خود فراهم می کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه تصریح کرد: امروز روزی است که دولت‌ها و حکام اسلامی باید به ریشه قضایا پی ببرند و نقش منفی و ویرانگر این گروه را به خوبی بدانند و در کنار هم یک مبارزه جدی را آغاز کنند و گرنه به این‌ها اگر مهلت داده شود و فضا و شرایط برای آن‌ها ایجاد شود طبعا دست به اقدامات دیگری خواهند زد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: شرایط امروز شرایطی است که همگان باید توجه به ضرورت وحدت بین امت اسلامی چه شیعه و چه سنی در مواجهه و رویارویی با اقدامات جریان‌های تکفیری داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: علمای اسلام باید به این نتیجه برسند که جریان تکفیری یک خطر بزرگ است و اگر تعصب‌های مذهبی را کنار بگذارند و از اتصال این جریان به مذاهب دیگر خودداری کنند و بدانند که آبرو و حیثیت اسلام توسط این افراد به بازی گرفته شده است می‌توانند با آن‌ها برخورد کنند و آن‌ها را از بین ببرند./922/ت302/ج

ارسال نظرات