۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۰۴۸۷
مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان:

مسابقات قرآنی «ربیع القلوب» در کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: مسابقات قرآنی «ربیع القلوب» برای ششمین سال متوالی در شهرستان کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مسابقات قرآنی «ربیع القلوب» ویژه خواهران با محوریت «مسبحات قرآن کریم» با هدف ترویج انس و تدبر درقرآن و در سه رشته حفظ، روخوانی و روانخوانی و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مسبحات سوره هایی هستند که با عبارت «یُسَبِّحُ لِلَّهِ» و مانند آن شروع می شوند و علت نامگذاری آنها به این جهت است که با تسبیح خدا آغاز می‌شوند، گفت: مسبحات شامل سوره‌های مبارکه اسراء، حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن و اعلی است که تلاوت هر کدام دارای فضایل و برکات زیادی است.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه یادآور شد: این مسابقات ویژه خواهران قرآن آموزان و اعضای مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان در سال تحفیظی 94-93 است که از تیرماه 93 تا پایان خردادماه 94 در کلاس‌های این مؤسسه حضور داشته‌اند.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: چگونگی ارزشیابی در هر سه رشته به صورت برگزاری آزمون شفاهی است و رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه لغات، ترجمه آیات و شأن نزول آیات است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که در این مسابقات به هفتاد نفراز شرکت کنندگان در رشته های مختلف جوایزی اهدا خواهد شد گفت: افزون بر این، به دو مربی برتر در صورت حضور حداکثری اعضای کلاس در مسابقات و کسب حداکثری تعداد رتبه نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین علیه(ع) کاشان همچنین در زمینه زمان برگزاری آزمون مسابقات گفت: رشته های حفظ، روخوانی و روانخوانی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به ترتیب در روزهای 22، 23 و 24 تیرماه  امسال در شعبه اول خواهران مؤسسه امیرالمومنین کاشان واقع درخیابان اباذر، جنب ساختمان مرکزی شهرداری، کوچه شهید قطان برگزار می‌شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات