۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۵۰۴
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

خطر نفاق جامعه اسلامی را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که قرآن کریم از مسلمانان می‌خواهد که مراقب خطر نفاق در مناسک مختلف باشند، گفت: عده‌ای به بهانه نفاق و اختلاف در کار ساخت مسجد و برنامه‌های فرهنگی وارد می‌شوند.
نفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) با بیان این‌که بهشت پاداش مجاهدت در راه خدا است، گفت: خداوند به حضرت رسول می‌فرماید به کسانی که در راه خدا تلاش و ایثارگری داشتند توجه کن زیرا تلاش‌های آنها سبب نزدیکی به خدا می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: توجه به خطر نفاق در مناسک مختلف از دیگر خواسته‌های قرآن از مسلمانان است و در آیات قرآن بیان‌شده که بعضی از اهل مدینه و مکه منافق هستند و مسلمانان باید مواظب آنها باشند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم پیام دیگر قرآن را خطاب به جامعه امروز درباره نفاق عنوان کرد و گفت: کسانی که اهل دنیا هستند در مراکز قدرت جمع می‌شوند به همین دلیل افرادی که زمانی در کنار رهبر بوده‌اند دلیل بر درستی امروز آن‌ها نیست و امام خمینی در وصیت‌نامه خود توصیه کرده‌اند که از این انسان‌ها دور شویم.

 

وی طرد عمومی را دیگر راهبرد اسلام برای هدایت مؤمنان عنوان کرد و ادامه داد: سه نفر در صدر اسلام رسول خدا را نافرمانی کردند به همین خاطر از جامعه طرد شدند و کارشان به‌جایی رسید که زمین با وسعتش برای آنها تنگ شد و زمانی که دشمن خواست آنها را پناه دهد متوجه اشتباهشان شدند و توبه کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عده‌ای به بهانه نفاق و اختلاف در کار ساخت مسجد و برنامه‌های فرهنگی وارد می‌شوند که خداوند از رسولش می‌خواهد در مسجد و خانه‌های چنین انسان‌هایی وارد نشوند و از مؤمنان می‌خواهد در این زمینه از رسول خدا (ص) تبعیت کنند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که نبرد با دشمن و شهادت تجارت است نه شکست، گفت: قرآن کریم در وصف مجاهدان می‌فرماید خداوند خریدار جان‌های مؤمنین است و هیچ‌چیز در نزد خداوند ارزشمندتر از خون شهید نیست و حضرت علی (ع) هم شهادت را بالاترین افتخار و مرگ در بستر را ذلت می‌دانستند.

 

وی ترجیح پیوند دینی بر پیوندهای نسبی و سببی را خواسته قرآن از مؤمنان دانست و افزود: قرآن از مؤمنان می‌خواهد اگر نزدیکان آنها دچار گمراهی هستند از آنها دوری کرده و برای آنها از خداوند طلب مغفرت نکنند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مهاجرت برای تفقه در دین خواست خداوند از مسلمانان است و قرآن می‌فرماید عده‌ای خود را برای شناخت دین و انجام آن وقف ‌کنند و اگر در میان اعضای خانواده جوان و نوجوانی را متمایل به فراگیری احکام دین می بینیم او را به این کار دعوت کنیم.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: کسی که احکام دین ر ا فرانگیرد و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد خداوند در قیامت او را نگاه نخواهد کرد.

 

وی افزود: قرآن را باید برای خود اصل قرار داده و از آن تبعیت کنیم اما قرآن بر یک عده که تلاوت می‌شود می‌گویند قرآن باید تغییر کنند و مطابق خواسته‌های آن‌ها شود و سرانجام این عده سقوط در آتش جهنم است./921/پ202/ی

ارسال نظرات