۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۷۱۳۷۰
آیت الله ناصری:

عمل صالح و درک عبودیت جلب محبت خداوند را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به اهمیت درک عبودیت از سوی بندگان گفت: اگر ما عبودیت خودمان و ربوبیت خداوند را درک کنیم و عمل صالح داشته باشیم خداوند محبت خود را در دل ما قرار می دهد.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در جلسه اخلاق خود در مسجد کمر زرین اصفهان، با اشاره به اهمیت عبودیت و بندگی برای رسیدن انسان به سعادت ابدی، گفت: محبت بین بنده و خدای متعال باید دو طرفه باشد؛ بیش از دوازده آیه در قرآن کریم راجع به محبت خداوند نسبت به بندگان آمده است.

وی در ادامه عمل کردن به وظایف را یکی از مهم ترین راه‌های جلب محبت خدا ذکر کرد و افزود: عمل صالح داشتن و اطاعت کردن از خداوند راهی است که خدا نیز در قران به ما نشان داده است تا بتوانیم محبت خدا را جلب کنیم، بعضی از بندگان نه تنها عبودیت و بندگی کردن را درک نمی‌کنند بلکه از خدا طلبکار هم می‌شوند.

آیت الله ناصری ضمن تأکید بر محبت و رأفت خداوند نسبت به بندگان تصریح کرد: خدا ما را خیلی دوست دارد و به همین سبب بسیاری از اعمال غلط ما چشم پوشی می‌کند، برخی از ما محبت‌ها و نعمات الهی را فراموش می‌کنیم و بدین سبب گاهی از خداوند طلبکار هم می‌شویم و به علت برآورده نشدن حاجت مان حتی با خدا قهر می‌کنیم.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ما بنده خداوند هستیم، بنده نه تنها از خود اختیاری ندارد بلکه مالکیت چیزی هم در اختیار او نیست، بندی هیچ چیز از خود ندارد و همه دارایی‌های او در تملک مولای اوست و ما باید با توجه به همین مسأله به بندگی خداوند بپردازیم، تنها چیزی که خداوند بر ما خواهد بخشید و ما پس از مرگ با خود می‌بریم اعمال ما است و همه آنچه از مال دنیا کسب کرده‌ایم از ما گرفته خواهد شد.

وی انقیاد داشتن به توحید عملی را نشان پذیرفتن بندگی خدا دانست و تصریح کرد: اگر عمل صالح داشته باشیم و حقیقت ربوبیت خدا و عبودیت خود را درک کنیم و بپذیریم خداوند محبت خود را به دل ما وارد می‌کند و ما را نیز دوست خواهد داشت، باید بدانیم که ما در این دنیا وظیفه ای جز بندگی نداریم و راه سعادت ما در آخرت بندگی کردن است.

آیت الله ناصری نفس را خلیفه شیطان نامید و گفت: نفس خود را باید بشناسیم و پس از این شناخت می‌توان بر آن مسلط شد و تصمیم صحیح گرفت، اگر نفس را مهار کنیم به خدا شناسی خواهیم رسید، همه انسان‌ها از نفس برخوردار هستند و نباید اجازه دهیم نفس بر عقل که نماینده حق و حقیقت است غلبه کند و ما را به خطا بکشاند./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات