۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۵۹۳
کارشناس مذهبی:

انسان های دین دار، از نشاط و شادی بیشتری برخوردار هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که انسان های دین دار، از نشاط و شادی بیشتری برخوردار هستند، گفت: هر اندازه انسان زیر سایه دین و پرچم توحید باشد از نشاط و شادی بیشتری برخوردار خواهد بود.
شادي و نشاط

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم الله دادی، کارشناس مذهبی، امروز در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران به عوامل شادی در دین مبین اسلام اشاره کرد.

 

وی افزود: گشایش داشتن در مال، سبب نشاط انسان می شود؛ بر این اساس حضرت خدیجه(س) یکی از شادترین بانوان بودند؛ چرا که هر چه داشتند پای اسلام ریختند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: در اسلام سفارش به کار و رشد مبانی اقتصادی شده است، اما این نکته را باید دانست که داشتن مال به تنهایی انسان را شاد نمی کند؛ بلکه زمانی انسان شاد می شود که مال خود را در راه ذات احدیت به کا بگیرد و برای کمک به مستضعفان صرف کند.

 

الله دادی اظهار کرد: همسر شایسته نیز باعث شادی و نشاط انسان می شود و بانویی شایسته است که اهل مدارا با همسر خود باشد. اگر انسان با مردم مدارا کند، خداوند متعال فردای قیامت با او مدارا می کند و مدارای ذات اقدس الهی کجا و مدارا کردن ما کجا؟.

 

وی ادامه داد: هر نهضتی که در تاریخ شاهد آن هستیم، می بینیم که زنی شایسته در آن نقش داشته است؛ زنان شایسته اهل گذشت نیز هستند و در زندگی گذشت می کنند. 

 

این کارشناس مذهبی گفت: فرزند صالح نیز در زندگی به انسان نشاط و شادی می بخشد، از فرزندان خود تعریف کنید و صفات خوب آن ها را مطرح کنید.

 

توکل برخدا و توبه از گناه باعث نشاط و شادی می شود
الله دادی با اشاره به این که حریت و آزادگی نیز باعث نشاط می شود، خاطرنشان کرد: آزادی به معنای هرج و مرج نیست؛ بلکه به معنای این است که افراد خط قرمزها را رعایت کنند. مادران در عین آن که باید بر فرزندان خود نظارت داشته باشند، اما مراقب باشند آن ها اسیر نکنند و آزادی آن ها را سلب نکنند.

 

وی ادامه داد: جامعه در مقابل نسل سالم، خاضع است؛ زمانی که مادر شهیدی از کنار خانم محجبه عبور می کند، شاد می شود؛ چرا که او آزاد است و خط قرمزها را رعایت کرده است.

 

این کارشناس مذهبی به آسیب های نشاط و شادی اشاره کرد و گفت: حسادت، کینه و اخلاق بد، نشاط و شادی را از انسان سلب می کند؛ انسان حسود هرگز آرامش و نشاط ندارد.

 

الله دادی با اشاره به این که توبه نیز باعث نشاط و شادی می شود، اضاف کرد: گناه به انسان آزار می رساند و توبه باعث شادی و نشاط می شود، انسان باید توکل بر خداوند داشته باشد؛ چرا که اگر بداند فردی قوی کنار او است، هیچ گاه غمگین نمی شود.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که همیشه راضی به رضای ذات احدیت باشید، تصریح کرد: انسان های دین دار، از نشاط و شادی بیشتری برخوردار هستند و هر اندازه انسان زیر سایه دین و پرچم توحید باشد از نشاط بیشتری برخوردار است./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات