۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۷۱۷
امام جمعه مشهد اردهال کاشان تشریح کرد؛

عوالم پیش روی انسان قبل از تولد تا بعد از مرگ

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم تمام عوالمی که انسان باید طی کند را بیان کرده است، گفت: یکی از عوالم، عالَم ذَر و عالَم دیگر در صُلب پدر است و عالم دیگر رحم مادر و عالم بعد دنیا است که با مرگ خاتمه پیدا می کند و وارد عالَم قیامت می شویم..
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان پنجشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: رحم و نطفه را خداوند درست کرده است تا انسانی درست شود، از این رو خداوند می فرماید ما خَلق را از نطفه قرار دادیم و آن را علقه کردیم.

 

وی افزود: در همه ادوار بشریت، سیر خلقت انسان در سه مرحله نطقه، علقه و مضغه یعنی خون بسته شده، گوشت جویده شده و استخوان روییده شده در آن است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که خداوند می فرماید ما گوشت را برای محافظت از استخوان آفریدیم و سپس از روح خود در آن دمیدیم، گفت: خداوند بعد از گذشت صد روز از عمر جنین، در آن روح می دمد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: خداوند بعد از خَلق نخستین انسان به خود آفرین گفت، از این رو انسانی که از همه نعمات خداوند استفاده می‌کند باید بداند بعد از این می میرد، حتی اگر بهترین شخصیت عالم، یعنی پیامبر اسلام(ص) باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم تمام عوالمی که انسان باید طی کند را بیان کرده است، گفت: یکی از عوالم، عالَم ذَر و عالَم دیگر در صُلب پدر است و عالم دیگر، رحم مادر و عالم بعد دنیا است که با مرگ خاتمه پیدا می کند و وارد عالَم قیامت می شویم.

 

به گفته وی، آنهایی که مرده اند، یک عالَم جلوتر از ما هستند و عالم آخرت و قیامت در انتظار ما است، از این رو انسان باید بداند که ورود به عالم بعد حتمی است و باید جوابگوی اعمال خود باشد.

 

وی با اشاره به این که همه ما سوار بر مرکب چوبی خواهیم شد و در دل قبر قرارمان خواهند داد و بعد از آن شخص مرده التماس می کند که با من آرام برخورد کنید، گفت: در روایات آمده است که شخص مرده از آب سرد و گرم غسال‌خانه اذیت می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با سفارش به دوری از غرور و کبر، گفت: از امیرالمؤمنان(ع) روایت است من تعجب می کنم انسانی که از یک نطفه گندیده بوده و بعد از مرگ نیز بوی متعفنی می دهد و حال نیز درونش متعفن کننده است، چرا غرور دارد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات