۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۷۲۹
امام جمعه باقر شهر:

اسلام دین دوستی و محبت به دیگران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باقرشهر گفت: مهرورزی و دوستی با مردم چیزی است که قرآن و اهل‌بیت(ع) آن را طلب می‌کنند، اسلام دین دوستی و محبت به دیگران است برخلاف آنچه جامعه وهابیت و گروهک داعش در دنیا به نمایش می‌گذارند.
سيداحمد موسوي، امام جمعه باقر شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی، امام جمعه باقر شهر شامگاه پنج‌شنبه در مراسم فرهنگی «جشن ضیافت ماه مهربانی» که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) سالروز اکرام مساکین و مستمندان و با همت کمیته امداد شهرری در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مروت در لغت به معنای بزرگ‌مردی، شجاعت و جوان‌مردی است، در چند حدیث درباره مروت امام حسن مجتبی(ع) فرمایش داشتند.

 

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) درباره مروت در یک روایت به هشت صفت اشاه کردند که یکی از آنها حفظ دین است، یعنی انسان جوان‌مرد در حفظ دین خود حریص و در از دست دادن آن بخیل است.

 

امام جمعه باقر شهر با اشاره به صفت دیگر عنوان کرد: یک معنای دیگر مروت از نظر امام حسن(ع) این است که انسان مال حلال کسب کرده و از حرام پرهیز کند، حتی در دعایی امام زمان(عج) از شیعیان خود می‌خواهد که شکم‌های خود را از حرام پاک کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های مروت ادای حقوق دیگران مانند احترام به پدر و مادر، دادن نفقه خانواده توسط مرد که بر او واجب بوده، یا پرداخت حقوق الهی مانند زکات و خمس است.

 

وی با اشاره به نشانه دیگر مروت بیان داشت: عزت نفس داشتن و غلبه بر هوای نفس یکی دیگر از نشانه‌های مروت است؛ اهل معرفت عزت نفس دارند، مومن‌ترین و شجاع‌ترین انسان‌ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

 

امام جمعه شهرری گفت: نرم خویی و برخورد زیبا با خانواده یکی دیگر از نشانه‌های مروت است هر کس خلق او نیکوتر باشد ایمان او محکم‌تر است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به نشانه دیگر مروت اظهار داشت: انسان بامروت وجدان کاری محکمی داشته و در ابعاد مختلف زندگی امور دینی و وظایف کاری خود مسؤولیت‌پذیر است.

 

وی با اشاره به مهرورزی و دوستی به عنوان یکی دیگر از نشانه‌های مروت ابراز کرد: مهرورزی و دوستی با مردم چیزی است که قرآن و اهل‌بیت(ع) آن را طلب می‌کنند، اسلام دین دوستی و محبت به دیگران است برخلاف آنچه جامعه وهابیت و گروهک داعش در دنیا به نمایش می‌گذارند در تاریخ بزرگان و پهلوانان اسلام حتی به دشمنان خود نیز رحم می‌کردند.

 

امام جمعه باقرشهر افزود: عفت و پاک‌دامنی یکی دیگر از نشانه‌های مروت است، کسی عفیف است که وقتی زمینه گناه برای او فراهم شد خود را به گناه آلوده نکرده و پاک نگه دارد.

 

حجت‌الاسلام موسوی گفت: امیرمومنان(ع) در نهج‌البلاغه در توصیف انسان عفیف فرمودند: ثواب مجاهدی که درمیدان جنگ شهید می‌شود بالاتر از کسی که می‌تواند گناه کند اما خودداری می‌کند نیست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شخصی از حضرت امیرمومنان(ع) پرسید که بهترین اعمال نزد خداوند در ماه مبارک رمضان چیست آن حضرت فرموند: بهترین اعمال رعایت تقوا اجتناب از گناه، انجام واجبات و ترک محرمات است. /807/پ202/ح

ارسال نظرات