۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۷۲۰۹۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی فرمانده جدید سپاه ناحیه مرند، کسب رتبه نخست شبستر در وقف و پیش بینی جمع‌آوری 230 میلیارد ریال زکات در استان از جمله اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه مرند اظهار داشت: امروز اشراف کامل اطلاعاتی در خاورمیانه و نقاط مهم و استراتژیک جهان توسط نیروهای اطلاعاتی‌مان وجود داشته و رصد حرکت دشمن از شرق تا غرب انجام می‌شود.


وی با تأکید بر این‌که هر حرکت مذبوحانه قبل از ورود به مرحله عمل در نطفه خفه می‌شود، گفت: در تعابیر تئوریسین‌ها سه نوع جنگ نظامی، امنیتی و فرهنگی وجود دارد و هم اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران در هر سه مورد درگیر است و البته جنگ اقتصادی نیز در ذیل این موارد وجود دارد. ما در جنگ نظامی سرافرازانه پیروز شدیم و البته نقطه قوت این جنگ هشت ساله حضور مردم و توکل به خدا بود.


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که اکنون جنگ نظامی دیگری به رویمان باز شده است، گفت: هرچند صدها و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ماست و آنهایی که احیاناً می‌گویند ما در جنگ بیرون از مرزها چرا نقش داریم، باید گفت؛ «داعش و تکفیری‌ها صرفاً برای تخریب وجهه نظام اسلامی و از بین بردن تشیع تشکیل شده‌اند و امروز قدرت ایران باعث شده است که نتوانند وارد کشور شوند» و در حقیقت دفاع ما در فراسوی مرزها یک حرکت منطقی و معقول است.


سردار کریمیان تصریح کرد: استکبار و دشمنان اسلام با استفاده از این مزدوران می‌خواهند اساس شیعه را از بین ببرند و بی‌شک اگر حضور مشاوران نظامی ایران و تربیت نیروهای رزمنده در آن کشورها در مقابل این جنایتکاران شکل نمی‌گرفت قطعا می‌توانستند در مرزهای کشورمان حضور یابند و این دلیل عقلی حضور غیرنظامی و مستشاری ما در این جبهه است.


فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در راه‌اندازی بسیج مردمی در سوریه و عراق گفت: وقتی دنیا می‌گفت بشار اسد باید برود، مقام معظم رهبری فرمودند بشار اسد باید بماند و چنین شد که وی همانند یک رزمنده مسلمان مقاومت کرد و ایستاد.


وی اظهار داشت: امروز اشراف کامل اطلاعاتی در خاورمیانه و نقاط مهم و استراتژیک جهان توسط نیروهای اطلاعاتی‌مان وجود داشته و رصد و پالایش حرکت دشمن از شرق تا غرب انجام می‌شود و هر حرکت مذبوحانه قبل از ورود به مرحله عمل در نطفه خفه می‌شود.


سردار کریمیان پیرامون عرصه جنگ فرهنگی به فرمایشات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حوزه جنگ نرم و مسائل فرهنگی نیز کارهایی انجام شده است اما مسئولان نظام و دست اندرکاران ذی‌ربط باید برای حرکت بهتر در این مسیر زیرساخت‌های لازم را بیشتر فراهم کنند تا از ظرفیت‌‌های عظیم کشور استفاده شده و به اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی برسیم.


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که اشراف کامل اطلاعاتی از مرزهای افغانستان و پاکستان تا مرز بازرگان وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست، گفت: دشمن همیشه درصدد ایجاد انشقاق و عدم انسجام در بین گروه‌های مختلف در کشور بوده است و اینک در آستانه انتخابات باید بیشتر از هر زمان دیگری اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد.


گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش های سرهنگ قویدل در سپاه مرند تقدیر و سرهنگ جواد قهرمان‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه مرند معرفی شد.


کسب رتبه نخست شبستر در وقف

حجت‌الاسلام محمد پرورش، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر اظهار داشت: با کشف سه وقف جدید که شامل 50 هزار متر مربع زمین و 6 ساعت آب است عواید حاصله از این موقوفات بر اساس نیات واقفان هزینه می‌شود.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شبستر با تاکید بر اینکه اجازه هرگونه دخل و تصرف در حقوق موقوفات را به کسی نمی‌دهیم، اظهار داشت: با تمام توان برای اجرای نیت موقوفات و انجام وظایف خود کوشا هستیم که سعی داریم به بهترین نحو ممکن در این زمینه گام برداریم. 


وی ادامه داد: شهرستان شبستر با دارا بودن 831 موقوفه، یک هزار و 574 رقبه، رتبه اول استانی را داراست و وجود 24 بقعه اعم از امامزاده، مقبره، عارف و سید نیز مورد توجه مردم کشور است.

 

پرورش در سال‌جاری از انجام 6 مورد وقف جدید به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 9 مورد وقف جدید ثبت شد که بدین ترتیب رتبه نخست استانی را از این بابت به خود اختصاص داد.


230 میلیارد ریال زکات جمع آوری می شود

حجت الاسلام قاسم محمد زاده، دبیر اجرایی ستاد زکات آذربایجان شرقی پیش بینی کرد در سال جاری 230 میلیارد زکات در سطح استان برای کمک به نیازمندان و انجام اقدامات عام المنفعه و خداپسندانه جمع آوری شود.


وی با بیان این‌که مردم استان سال گذشته با پرداخت 315 میلیارد ریال، رتبه سوم کشوری را در جمع آوری زکات به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: امسال 100 هزار گونی در بین کشاورزان آذربایجان شرقی برای جمع آوری زکات گندم و جو توزیع شده است.


حجت الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان نیز در این نشست با تاکید براینکه کشاورزان با پرداخت زکات از نیازمندان و خانواده های کم درآمد حمایت می کنند، اظهار داشت : پیش بینی می شود امسال در این شهرستان یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات جمع آوری شود./853/پ202/ح

ارسال نظرات