۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۲۳۲۹

رونمایی از فصلنامه دیجیتالی و سایت «نوجوانه» در سایت شاه‌چراغ

خبرگزاری رسا ـ‌ فصلنامه دیجیتالی و سایت «نوجوانه» پورتال آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگ شیعی جنوب کشور رونمایی شد.
سايت نوجوانه، پورتال شاهچراغ

 

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، مراسم رونمایی از فصلنامه دیجیتالی و سایت «نوجوانه» پورتال آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگ شیعی جنوب کشور بعد از اجرای مراسم ترتیل‌خوانی در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ علیه السلام برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور حضرت آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام و جمعی از قرآنیان استان فارس و زائران و مجاوران حرم مطهر در شبستان امام خمینی رحمةالله علیه اجرا شد.

 

علی خواجه‌نژادیان، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: پورتال آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام از اواسط سال گذشته آغاز به کار کرد که استقبال خوبی از آن انجام شد.

 

وی افزود: طبق نظرسنجی‌های انجام شده احساس کردیم که مخاطب و زائران ما نیاز دارند که بخشی از نیازهای آموزشی و خوراک فرهنگی خود را از طریق مجازی تأمین کنند زیرا بر اساس پیمایش ملی جوانان که سال گذشته انجام شد،‌ مؤید بر این نکته بود که 67 درصد جوانان کاربر فضای مجازی هستند و این آمار شاید به 80 درصد هم رسیده باشد لذا این مسئله وظیفه ما را سنگین‌ تر می‌کند تا خوراک فکری آنان را در فضای مجازی فراهم کنیم.

 

خواجه‌نژادیان، پورتال آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام را یک بستر مناسب برای ارتباط با زائران دور و نزدیک این آستان مقدس دانست و گفت: البته یک فضای خبری در پورتال آستان غالب است و سعی می‌کند که آخرین اخبار روز را به اطلاع عموم مردم برساند اما مخاطب نوجوان و نوجوان ما انتظار دارند که محصولات مورد نیاز خود را هم از طریق این پورتال دریافت کند.

 

وی ادامه داد: از این‌رو وب سایت نوجوانه به آدرس http://nojavaneh.shahcheragh.com را ذیل این پورتال راه‌اندازی کردیم که در این وب سایت به صورت فصلی یک فصلنامه دیجیتالی اینترنتی قرار داده می‌شود که امکان دانلود نیز برای آن وجود دارد.

 

وی اضافه کرد:‌ تلاش کردیم تا مجموعه نیازهای نوجوانان را در این فصلنامه در نظر بگیریم زیرا ما به دنبال این هستیم تا گفتمان جدید دینی را در فضای مجازی ایجاد کنیم و جوانان را جذب پایگاه‌های فرهنگی شیعی خود کنیم.

 

خواجه‌نژادیان، بخش‌های مختلف این وب سایت را، طیبانه، حکیمانه، شادمانه و غیره عنوان کرد و افزود: این وب سایت دارای 14 بخش مختلف است که هر کدام بخشی از نیازمندی‌های نوجوانان را تأمین می‌کند ضمن اینکه در فصلنامه خود نیز دو الگوی نوجوان را معرفی کرده‌ایم.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام خاطرنشان کرد:‌ علاقه‌مندان جهت استفاده از مطالب این فصلنامه می‌توانند در این وب سایت عضو شوند تا ما فصل‌نامه‌های بعدی خود و همچنین اخبار آستان را برای آن‌ها ارسال کنیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون یک فصلنامه مربوط به بهار با موضوع ولادت حضرت علی‌اکبر علیه السلامو روز جوان تهیه و در این سایت قرار داده شده است، گفت: به یاری خدا بنا داریم تا پایان سال جاری 3 فصلنامه دیگر را به این سایت اضافه کنیم ضمن اینکه مطالب هر فصلنامه به‌ مهم‌ترین رویداد آن فصل اختصاص دارد./919/د102/ق

ارسال نظرات