۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۳۱۰۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ظرفیت های معنوی ماه رمضان زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بهره گیری از ظرفیت های معنوی زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب اسلامی می شود که باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان شهر چمستان با بیان این که قرآن کریم بر زنده نگه داشتن ارزش ها و فضیلت ها تاکید صریح و گویایی دارد، گفت: هر چیزی به ترک یاد و ذکرش از بین می رود و پرداختن و توجه کردن مایه حیات و ادامه آن فرهنگ، سنت و ارزش خواهد شد.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که موجود زنده خدمت می خواهد و خدمتش مطابق با اقتضای آن چیز است، بیان داشت: خدمت به ارزش ها و مظاهر دینی پرداختن درست و صحیح به دستورات و قواعد آن و ترویج و نشر آن فرهنگ است.


وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) تلاش داشتند تا در دوران عمر پر برکت خود به هر مناسبت و بهانه ای قضیه و جریان امام حسین(ع) و عاشورا را مطرح کرده و مجلس عزا به پاکنند.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: این بزرگان می دانستند اگر این چراغ روشن باشد ظلمات از ناحیه غاصبان و دشمنان ارزش ها رنگ می بازد و مردم در روشنایی قرار می گیرند.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ماهیت نور ظلمت شکنی است، خاطرنشان کرد: تشویق شاعران و مرثیه سرایان به شعر خوانی و مرثیه سرایی در همین راستا صورت می گرفته است.


امام جمعه چمستان در ادامه به موضوع توجه به امور زن و بانوان مبلغ و مداح اشاره کرد و تصریح داشت: امروز نیمی از مجالس و بالاتر از آن در سال تعلق به قشر بانوان دارد که در این زمینه باید ساماندهی درست شود تا از این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.


حجت السلام با بیان این که مجالس مذهبی همواره جنبه آموزشی داشته و دارند، خاطرنشان کرد: در تاریخ این مجالس عامل دانش افزایی و فهم سیاسی، اجتماعی و اعتقادی بوده و تلاش در آن بر اغنای مستمعان بود و در واقع کم هزینه ترین محافل و مجالس برای افزایش اطلاعت و آگاهی افراد و خانواده است.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های معنوی زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب اسلامی می شود که باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: باید موقعیت این مجالس و محافل مذهبی را خوب حفظ کرد چرا که در سایر ملل و مذاهب این فرصت ها و مجالس قرار ندارد که باید بهره گیری شایسته ای داشته باشیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات