۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۷۳۳۰۰

دعوت مراجع، علما و نهادهای حوزوی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، مراجع، علما، شخصیت ها و مراکز و نهادهای حوزوی مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و حماسه آفرینی در این روز دعوت کردند.
حضرات آيات ناصر مكارم شيرازي، جعفر سبحاني و نوري همداني دعوت مراجع و علما از مردم براي شرکت در راهپيمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه روز جهانی قدس، مراجع تقلید و علما از مردم خواستند با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند.
 
بر اساس این گزارش، حضرات آیات مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی از مراجع تقلید در سخنانی جداگانه از مردم خواستند حماسه ای دیگر در روز قدس خلق کنند و با حضور خود ضمن اعلام حمایت از آرمان فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
 
آیت الله مکارم شیرازی:
امت اسلام با حفظ وحدت به دشمن مشترک توجه کند
گزارش رسا حاکی است، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با تاکید بر این که شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان عبادت بر همه لازم است، تصریح کرد: روز قدس یکی از یادگاری ها و بهترین ابتکارات امام خمینی(ره) است.
 
وی بیان کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که قلب ها پاک شده و مردم متوجه اسلام و مساجد هستند لازم است همگی یکپارچه و یکصدا بر ضد رژیم صهیونیستی شعار بدهند.
 
این مرجع تقلید یاد آورشد: بر اثر توطئه دشمنان و استکبار جهانی امروز رژیم صهیونیستی در گوشه ای امن و آرام نشسته و نظاره گر اختلاف و درگیری مسلمانان است، بنابراین همه باید با حفظ وحدت، دشمن مشترک را بشناسند و او را هدف بگیرند.
 
آیت الله نوری همدانی:
تا اسرائیل وجود دارد منطقه روی امنیت و آرامش را نخواهد دید
این گزارش حاکی است، حضرتآیت الله حسین نوری همدانی نیز در سخنانی مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
 
این مرجع تقلید اظهار داشت: روز قدس یکی از یادگاری های امام(ره) بوده است و در این روز مردم باید بدانند که این غده سرطانی به نام اسرائیل اشغال گر تا هنگامی که باشد منطقه آرامش نخواهد دید.
 
وی با بیان اینکه این رژیم جعلی به دست استعمار پیر انگلستان و شیطان بزرگ ایجاد شده است، گفت: برهمه مردم مسلمانان لازم است که روز جمعه حرکت کنند و  با فریادهای کوبنده مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی نشان دهند و بار دیگر از ملت مظلوم فلسطین دفاع و حمایت کنند.
 
آیت الله سبحانی:
امت اسلام هوشیار و متحد باشد آزادی قدس شریف نزدیک است
این گزارش می افزاید، حضرت آیت الله جعفر سبحانی  نیز در آستانه روز جهانی قدس و در حاشیه جلسه درس تفسیر خود در مدرسه حجتیه، از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد.
 
این مرجع تقلید اظهار داشت: یکی از شیوه های زیبایی که حضرت امام(ره) از خود در میان ما به یادگار گذاشت این بود که ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از ملت مسلمان و آزادی فلسطین روز قدس نام گذاری کردند.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) جمله زیبایی دارند که می گویند اگر دولت های اسلامی هر کدام یک سطل آب بریزند این رژیم جعلی از روی زمین محو می شود.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:: لازم است همه ملسمانان در چنین روزی برای حفظ وحدت راهپیمایی کنند تا روزی که قدس شریف را از دست این دولت جعلی بگیرند.
 
آیت الله جوادی آملی:
حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه اسلامی است
حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در پیامی با بیان اینکه حضور مردم در روز راهپیمایی جهانی قدس، یک وظیفه اسلامی است ، بیان داشت: سکوت مردم در برابر تجاوز و ظلم و ستم صهیونیست، یک نحوه تایید ظالم می باشد.

 

متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


حضور مردم در روز راهپیمایی جهانی قدس، یک وظیفه اسلامی است ما در تمام نمازها به خدای سبحان عرض می کنیم، شما این نعمت را به ما دادید »انعمت علیهم« گروهی هستند که ما در آن گروه باشیم؛ بیان موسی کلیم سلام الله علیه هم که »رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیرًا لِّلْمُجْرِمِینَ« خدایا به پاس اون نعمتی که به من دادی، از ظالم حمایت نکنم ، پشتیبان مشرک نباشم.


سکوت مردم در برابر تجاوز و ظلم و ستم صهیونیست، این یک نحوه تایید است، جامعه بین المللی عموما و جامعه اسلامی خصوصا ، این را باید وظیفه خودشان بدانند که بیش از نیم قرن است مسلمانهای فلسطین، تحت قهر و ظلم و جور صهیونیست هستند و این راهپیمایی سهم موثری دارد هم در انسجام ملی و دینی و هم در پشتیانی.


امیدواریم همگان در این راهپیمایی شرکت کنند و این راهپیمایی را به عنوان یک وظیفه دینی تلقی کنند.

 

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر حضور حداکثری مردم در صحنه دفاع از فلسطین

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی نیز با صدور پیامی در آستانه یوم الله روز جهانی قدس، از مردم برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

 

در پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور در راهپیمایی روز قدس دارای اهمیت بسیار فراوان ذکر و تاکید شده است: امت اسلام باید برای رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها حول محور قرآن منسجم شود.

 

آیت الله یزدی: شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و دینی است
آیت الله یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرا رسیدن روز قدس، شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه شرعی و دینی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که قدس شریف در اشغال صهیونیست هاست اطاعت ازحکم امام خمینی برای شرکت در این راهپیمایی واجب است.


وی با بیان اینکه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس حماسه جدیدی خواهند آفرید که از سال های قبل با شکوهتر باشد گفت: مسلمانان در هر کجای دنیا که هستند باید در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.


رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز همه مردم ایران و حتی مسلمانان جهان در شرایط کنونی متوجه شده اند که بسیاری از این جنگ افروزی ها و جنایت ها یی که در منطقه رخ می دهد ریشه آن صهیونیست ها و طرفداران آمریکایی آنها هستند.
 

 
جامعه مدرسین:
پیام ملت در راهپیمایی روز قدس، مقاومت، استقلال خواهی و استکبار ستیزی است

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس، ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز آمده است: پیام ملت شریف ایران در این راهپیمایی روحیه مقاومت،‌استقلال‌خواهی و استکبارستیزی، وحدت همه گروه‌ها در این کشورها بخصوص کشور فلسطین است.

 

در این پیام تاکید شده است: روز قدس، روز تجلی وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است که سال‌هاست به مردم مظلوم فلسطین ستم‌ می‌کند. این کار هوشمندانه امام عظیم‌الشأن ما در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس از چنان اهمیتی برخوردار است که ایشان فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها فرمودند مهمترین مسأله جهان اسلام، مسأله فلسطین است.

 

در بخش دیگری از پیام جامعه مدرسین آمده است: بیش از نیم قرن از مبارزه ملت مظلوم فلسطین با غاصبان صهیونیستی می‌گذرد. و روز قدس امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری، فتنه تکفیر تروریستها از سوریه، عراق، یمن و بحرین گرفته تا شمال آفریقا می‌سوزد و در این میان حملات بی‌رحمانه سعودی‌ها به مردم مظلوم یمن و کشتار هزاران غیر نظامی بی‌دفاع و انهدام خانه‌های مردم و زیر ساخت‌های اقتصادی آنها حتی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

 

آری این حکایت تأسف‌آمیز روزگار ماست. با این همه مبارزه فراگیر رزمندگان حزب الله لبنان،‌ و مبارزان فلسطینی با رژیم صهیونیستی و هوشیاری مسلمانان جهان در برابر این رژیم منحوس، خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده و نشان داد که به راستی اسرائیل از یک عنکبوت، سست‌تر است.

 

لذا راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است و پیام ملت شریف ایران در این راهپیمایی روحیه مقاومت،‌استقلال‌خواهی و استکبارستیزی، وحدت همه گروه‌ها در این کشورها بخصوص کشور فلسطین است.

 

مجلس خبرگان رهبری:
روز قدس روز نمایش وحدت و اقتدار امت اسلام در مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم است
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای از مردم شریف ایران دعوت کرد ، در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس شرکت کنند . در بیانیه مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تأسف و تأثر از آتش افروزی و فتنه گری استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه، حملات ناجوانمردانه رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع این کشور که حتی در ماه مبارک رمضان نیز بی وقفه ادامه دارد محکوم شده است.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تأسف و تأثر از آتش افروزی و فتنه گری استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه، حملات ناجوانمردانه رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع این کشور که حتی در ماه مبارک رمضان نیز بی وقفه ادامه دارد محکوم شده است.


روز جهانی قدس، فرصت نمایش وحدت و همدلی و اقتدار امت اسلام و ملت های مظلوم علیه بنیان های ظلم است. روز قدس روز تجسم تأثیر شگرف ولایت فقیه در به حرکت وا داشتن توده‌های عظیم مردمی در جهت دفاع از اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و سلم و ناکام گذاشتن ترفندهای شوم دشمنان اسلام است . روز قدس همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ژرف اندیشی و نگاه به آینده به ما آموختند فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است . آن پیر فرزانه با نامیدن روز قدس به عنوان روز اسلام و روز رسول اکرم (ص)، قبله اول مسلمین و پاره تن جهان اسلام را از مرز جغرافیا، سیاست و ملیت فراتر برد، معنای معنوی و اعتقادی به ‌آن بخشید و آن را به سرمنشأ جریانی جهانی بدل کرد؛ چنانکه امروز، حمایت از آرمان فلسطین به شاخص و شعار نظام ما و آزادگان جهان تبدیل شده است. اگر چه استکبار جهانی در سال‌های اخیر به گمان باطل خود در راستای تأمین امنیت رژیم منحوس صهیونیستی و به فراموشی سپردن اولویت جهان اسلام در دفاع از آرمان فلسطین با افروختن آتش فتنه در کشورهای اسلامی و تحریک جنایتکاران آل سعود برای به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی دفاع یمن و مسلط‌نمودن گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه تلاش می کند، مسئله آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اولویت اصلی مسلمین جهان فاصله بگیرد، اما مردم آزاده جهان، فارغ از دین، نژاد و ملیت، هر سال باشکوه تر از سال قبل، علیه ظلم و جور رژیم غاصب اسرائیل و حامیان جنایتکار فریاد بر می آورند.

مجلس خبرگان رهبری ضمن تکریم و تعظیم ملت آگاه ایران، روز جهانی قدس را ارج می‌نهد و از آحاد ملت شریف ایران می خواهد در حمایت از آرمانهای حضرت امام قدس سره ، مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و تداوم راه شهیدان اسلام در این راهپیمایی شکوهمند شرکت کرده و اقتدار امت اسلام و ایران اسلامی را به نمایش گذارند.
 

 

جامعه روحانیت مبارز تهران: ملت ایران با قدس زیسته و نگهبان قداستش بوده است
جامعه روحانیت مبارز تهران نیز در اطلاعیه ای از مردم برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی دعوت به عمل آورد. انقلاب اسلامی ما، پدیده ای بی نظیر در سپهر تحولات سیاسی قرن بود که با احیای آرمان استکبارستیزی، نور امیدی در دل مستضعفان جهان برافروخت. انقلاب اسلامی، آزادی قدس را از اهداف فراملی اش نامید و انتخاب «روز جهانی قدس» از سوی امید مستضعفان جهان، نشان داد که اندیشه استکبارستیزی، خود را محدود به خاک ایران نمی داند.

 

فریاد برائت ملت مسلمان ایران بر سر صهیونیسم جهانی، تفکری نوین را در سرزمین های اشغالی زنده کرد و با تشویق مبارزان به حضور ظفرمندانه در صحنه های نبرد، نخستین بارقه های انتفاضه را شعله ور ساخت. در پی همین تأثیر شگرف است که می یبنیم امروز شراره های خشم فلسطین، دامن جنایت کاران را فرا گرفته و آنان را به حیرت افکنده است. امام راحل به ما آموخت که نظام صهیونیستی، وصله ناجوری بر قامت دنیاست و با زر و زور و تزویر به جهان اسلام تحمیل شده است. روز قدس، روز ابراز خشم از این سه چهره است. پس مراسم این روز، آیینی تشریفاتی نیست؛ روزی است که تمام مظاهر صهیونیسم ـ اسرائیلی و غیراسرائیلی ـ از سوی ملت های مسلمان لعن و نفرین می شود.

 

ملت ما همیشه با قدس زیسته و نگهبان قداستش بوده است. قدس، نه فقط تاریخ، بلکه جغرافیای عشق ما، تاریخ جانبازی ما و محراب نمازهای خونین ماست. این روز گرامی برای ما تداوم قهرمانانه راه امام خمینی (ره) در سایه رهبری‌های حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و دستمایه عزت و بازگرداندن عظمت به اردوگاه مسلمانان است. این پیروزی، به فرموده قرآن کریم، ثمره مجاهده، پایداری و صبوری در راه است: «ولنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین».
 

 دعوت نمایندگان ولی فقیه، علما و شخصیت های حوزوی از مردم برای خلق حماسه ای دیگر

 

علما، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، شخصیت های حوزوی و استادان حوزه علمیه قم نیز حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس را تجدید پیمان با آرمان فلسطین و حرکت در مسیر آزادی قدس شریف عنوان کردند.
 
از سوی دیگر سران قوا و شخصیت های کشوری و لشکری نیز از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
 
رییس جمهور:
مسلمانان هرگز قدس شریف و فلسطین مظلوم را فراموش نخواهند کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آستانه روز جهانی قدس اظهارداشت: روز قدس در واقع روزی است که ملتهای مسلمان و به ویژه ملت ایران، ندای مظلومیت یک ملت بزرگی را که 66 سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده ، به گوش جهانیان می رسانند

 

دکتر روحانی، روز قدس را یادگار بزرگ امام راحل عظیم الشان برشمرد و گفت: ملل اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهند. مردم جهان در این روز به عنوان نمادی از یک حادثه غریب و کم نظیر تاریخی که یک ملت بزرگ به طور کامل آواره شده، یکصدا با هم فریاد آزادی فلسطین را سر می دهند.

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه روز قدس امسال دو ویژگی دیگری هم دارد، گفت: ویژگی نخست این است که امسال در منطقه کشتاری از سوی مزدورانی به راه افتاده که در واقع در پشت سر آنان صهیونیست ها هستند. مردم امسال با حضورشان در تظاهرات روز قدس، نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و این گروههای تروریستی وابسته به آن اعلام می کنند.

 

دکتر روحانی در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و در تشریح ویژگی دوم روز قدس امسال اظهارداشت: حضور باشکوهتر مردم ایران در روز قدس در شرایط کنونی مذاکرات، یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است و هر چه این راهپیمایی شکوهمندتر باشد، عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود.

 

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر فعالیتهای گروههای تکفیری و تروریستی در منطقه بر انحراف افکار عمومی از موضوعاتی مانند اشغال سرزمین فلسطین و کشتار مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی گفت: مسلما یکی از آثار سوء حضور گروهک های تروریستی، انحراف افکار عمومی جهان از موضوعات اصلی است.


 

دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم مسلمان هر کشوری که گرفتار حضور این مزدوران تروریست هستند، ذهنشان درگیر جنایات این گروهکها در درون کشورهایشان می شود، اظهارداشت:یکی از فوایدی که تروریست ها برای قدرت های بزرگ و صهیونیست ها دارند همین است که ملل اسلامی را از آن هدف بزرگی که در این منطقه همه با هم دارند یعنی" آزادی قدس" ، منحرف می کنند.

 

رییس مجلس:
دفاع از فلسطین یک هدف مقدس است/ نتیجه مذاکرات تأثیری بر اراده مردم در حمایت از فلسطین ندارد
دکتر علی لاریجانی نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمندی است و انسان نهایت فراست را در این پیشنهاد می بیند که یکی از مقدس ترین اهداف امت اسلامی است لذا این نام گذاری کار با ارزشی بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر شرارت های رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و بین الملل افزایش پیدا کرده که این به غفلت کشورهای اسلامی بر می گردد و باعث شده است آنها مجالی برای ادامه شرارت های خود پیدا کنند.

 

وی در ادامه به دستپاچگی رژیم صهیونیستی در مورد مسائل هسته ای ایران اشاره و عنوان کرد: این رژیم با پابرهنگی وارد عرصه سیاست شد و نگرانی خود را از فناوری هسته ای ایران نشان داد در حالی که برای همه عقلای سیاست اثبات شده است که حل مسأله هسته ای چه در سطح منطقه و چه بین الملل باعث امنیت پایدار شده و به ضرر کشوری نیست.

 

دکتر لاریجانی همچنین در ادامه با بیان اینکه در مسأله سوریه و عراق نیز شاهد شرارت های رژیم صهیونیستی بوده ایم، یادآور شد: باید توجه کرد در مقابل رفتار شرارت آمیز این رژیم قرار گرفته ایم که در این ایام افزایش پیدا کرده و رژه می رود از این رو باید اراده کشورها مخصوصا جمهوری اسلامی ایران که پیشرو در این مبارزه است کاملا مکشوف باشد.

 

وی افزود: روز قدس نشان دهنده فهم درست ملت ایران بوده و برای پاسداشت و صیانت از ابتکار امام(ره) است که با حضور یکپارچه خود این اراده را به رژیم نشان می دهند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله هسته ای ایران در جریان مذاکرات چه حل بشود چه نشود در اراده ملت ایران برای حمایت از مردم فلسطین تغییری ایجاد نمی کند چرا که دفاع از فلسطینیان یک وظیفه اسلامی بوده و همیشه یک هدف مقدس برای ایرانیان است


ریس قوه قضاییه آحاد مردم را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد
بر اساس گزارش رسا، آیت الله آملی لاریجانی که در راهپیمایی روز قدس در جمع راهپیمایان قمی حاضر خواهد بود، با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آحاد مختلف مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

 

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت قبله اول مسلمین و رنج و مظلومیتی که از جانب اشغالگران صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین می رود تنها راه نجات آنان را ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی دانست. /924/پ202/ج

 
ارسال نظرات