۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۴۳۲۱
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

ایستادگی در برابر ظالم از ویژگی‌های مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال هدف از نزول قرآن را ایجاد حاکمیت و عدالت در بین مردم دانست و گفت: خداوند در آیه ۱۳ از سوره شوری می فرماید، کامل ترین دین در بین ادیان، دین اسلام است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه یکشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در سوره شوری هدف از وحی را بیان کرده است.

 

وی افزود: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می فرماید، ما قرآن را به تو نازل کردیم تا مردم را از قیامت بترسانی و آنها حق یکدیگر را رعایت کنند.

 

حجت الاسلام عباسی هدف از نزول قرآن را ایجاد حاکمیت و عدالت در بین مردم یاد کرد و گفت: خداوند در آیه 13 از سوره شوری می فرماید، کامل ترین دین در بین ادیان، دین اسلام است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که در آیه 36 سوره شوری خداوند مؤمنان را کسانی می داند که به ظلم ظالمین جواب می دهند، گفت: مؤمنان با ظالمان مبارزه می کنند و حق خود را از ظالم می گیرند.

 

به گفته وی، خداوند ظالمان را مجازات خواهد کرد، از این رو ظلم هایی که امروز در جهان به مظلومان می شود از دید خداوند دور نمی ماند و جزای آن را خواهند دید.

 

وی با اشاره به این که استکبار جهانی به مردم فلسطین و یمن و سایر کشورها ظلم می کند، گفت: داعش که با نام اسلام فعالیت می کند، به زنان تجاوز کرده و به فجیع ترین شکل به مردم حمله می کند.

 

مؤمنان کسانی هستند که اگر به آنها تعرض شد، سکوت نمی کنند

حجت الاسلام عباسی گفت: انسان اگر جان خود را هم از دست بدهد، باید در برابر ظالم بایستد، از این رو امیرمؤمنان(ع) می فرماید انسان باید دشمن ظالمان و یار مستضعفان باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که انسان باید به هر شکلی از ظلم جلوگیری کند، گفت: مؤمنان کسانی هستند که اگر به آنها تعرض شد، سکوت نمی کنند.

 

وی حاکمیت آسمان ها و زمین را از آن خداوند دانست و گفت: خداوند به هر کس که بخواهد دختر و یا پسر می دهد و یا شخصی را قیم قرار می دهد، چرا که خلقت انسان به دست او است.

 

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن سفارش به مبارزه با خرافه پرستی کرده است، گفت: عقیده خرافه پرستان این است که خداوند فرزند دارد، اما در سوره توحید خداوند را بدون فرزند دانسته است.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: محبت و دوستی به خاطر غیر خدا در قیامت ظاهر و مشخص خواهد شد و دوستی های ظاهری به دشمنی تبدیل می شوند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات