۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۴۰۴
آیت الله شبستری:

معضل اعتیاد حربه دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، طرح سلامت را طرحی فاخر عنوان کرد و گفت: مسأله اعتیاد، دست آویز استعمار قرار گرفته است، دشمنان از این طریق، غیرت، هوش و ذکاوت مردم را نشانه رفته اند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز، در دیدار جمعی از رؤسا و کارمندان سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، گفت: سلامت جسم و روان از عوامل پیشرفت و تعالی هر جامعه است.
 
وی با بیان این‌که سلامت و صحت در رأس تمام نعمت ها قرار دارد، ابراز داشت: در متون دینی نعمت سلامت در کنار نعمت امنیت ذکر شده است که عمدتا ارزش آن دو مورد ناسپاسی است.
 
امام جمعه تبریز در ادامه با بیان ارزش و جایگاه سلامت به روایتی از امیرالمؤمنین اشاره کرده و افزود: فقر مالی بلاست، اما آنچه از فقر مالی شدیدتر و سخت تر است، بیماری بدن و شدیدتر از بیماری بدن بیماری روح و روان است.
 
وی اذعان داشت: برای حل مشکلات و درمان بیماری های مردم و پیشگیری از این سنخ مسائل که در قانون اساسی نیز وارد شده است، سازمان بهزیستی تاسیس شد، این سازمان در مورد معلولیت های جسمی و روانی، رسیدگی به خانواده های بی سرپرست، و مسأله معتادان مؤظف است.
 
نماینده ولی فقیه در استان، مسأله اعتیاد را یک مسأله سیاسی عنوان کرد و گفت: مسأله اعتیاد تنها به عنوان یک مشکل اقتصادی مطرح نبوده، بلکه به عنوان یک مسأله سیاسی دست آویز دشمنان قرار گرفته است، دشمنان از این طریق، غیرت، هوش و ذکاوت مردم را نشانه رفته اند.
 
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در کنار سازمان بهزیستی جبران کننده نیاز های مالی و مسائل اقتصادی بهزیستی است.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان با اشاره به سختی های کار بهزیستی، تأکید کرد: رسیدگی به معلولین جسمی و روحی کاری بس دشوار و طاقت فرسا است، این کار صبر و حوصله می خواهد، همچنین رسیدگی به بی سرپرستان و مدارا با معتادان از امور دشوار می باشد.
 
وی افضل‌ اعمال را سخت ترین آنها عنوان کرد و ادامه داد: در رأس فعالیت های سازمان بهزیستی، رسیدگی به امور نیازمندان می باشد، این بالاترین خدمت سازمان بهزیستی است.
 
آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: در کنار امور تربیتی و سرپرستی و تامین نیازهای زندگی، در سازمان بهزیستی باید به مسأله فرهنگی نیز توجه شود، اگر مسأله فرهنگ مورد توجه قرار نگیرد، فعالیت ها بی نتیجه خواهد بود.
 
وی با اشاره به مسأله تربیت و تأثیر امر وراثت در آن، ادامه داد: تربیت شخصی که از عامل وراثت برخوردار نیست دشوار، اما شدنی است، از این رو در مسأله کودکان بی سرپرست باید کار فرهنگی با قوت بیشتری انجام گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله بیمه و خدمات سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بارها به ارزش و جایگاه بیمه اشاره و تأکید کرده ایم، بیمه وسیله راحتی مردم بوده و در قانون اساسی نیز به بیمه همگانی تصریح شده است.
 
وی با بیان‌ این‌که بیمه یک امر عقلائی و شرعی است، اظهار داشت: باید تمام مردم بیمه شوند، در کشور های مترقی تمام مردم از بیمه تن و سلامت در کنار دیگر بیمه های زندگی برخوردارند.
 
امام جمعه تبریز، بیان نقاط قوت دولت ها در کنار انتقاد را لازم دانست و ابراز داشت: بیمه سلامت در دولت های دیگر نیز مطرح بوده است، اما طرح سلامت در این دولت یک طرح فاخر و قابل تقدیر و امری شایسته است.
 
وی با اشاره به زکات فطره، اذعان داشت: زکات فطره بر کسانی که فقیر نیستند واجب است سازمان بهزیستی و کمیته امداد در این امر مورد اعتماد بوده و وجوهات را در مورد خود به کار می برند./854/پ201/ش
ارسال نظرات