۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۴۶۹
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

افکار ائمه اطهار نیز اعجاز داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌ مطلب که تمام مطالبی که امامان ما در گذشته گفته بودند امروز در حال اثبات است، گفت: با این مشاهدات می‌توان گفت که افکار ائمه ما نیز اعجاز داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر دو‌‌شنبه 22 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: در قرآن یقین به سه شکل اشاره شده است، نخستین مورد آن علم الیقین است که برآمده از علامت‌های بیرونی است، مورد دوم عین الیقین است که حاصل مشاهدات فرد است، مورد سوم نیز حق الیقین است که فرد کامل آن را لمس می‌کند و احساس می‌کند.



وی افزود: خداوند با بیان آیات قرآن می‌گوید که تمام امور جنبندگان عالم در حوزه اختیار من است و موجودیت تمام آن‌ها به واسطه قدرت من است.



استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام سجاد(ع)، خاطر‌نشان کرد: اما سجاد(ع) در یکی از احادیث خود به مسأله وجود رموز در دریا‌ها اشاره می‌کند، در حالی‌که هیچ‌گاه ایشان در زندگی خود دریا را ندیده بودند، این برامده از اعجاز فکری امام معصوم  است که می‌تواند این‌چنین به رمز و رموز عالم بپردازد.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تاکید بر موضوع اعجاز وجودی امامان معصوم، خاطر‌نشان کرد: امامان معصوم ما به تمام رموز عالم اشراف داشتند و در گفتار خود به مسایلی پرداخته‌اند که امروز اثبات می‌شود، این نشانه‌ای است از اعجاز فکری ائمه اطهار.



استاد برجسته اخلاق در خصوص مسأله صراط مستقیم، ابراز داشت: خداوند در فعل خود هیچ انحرافی ندارد، یعنی تنها بر اساس صراط مستقیم بنده را هدایت می‌کند و هرگز در فعل خود هیچ انحرافی ندارد.

 


وی با پر اهمیت دانستن جایگاه پیامبر(ص)، تاکید کرد: غربی‌ها هنوز نتوانسته‌اند یک دلیل بر انحراف پیامبر را بیان کنند، زیرا خداوند در قرآن بر راستی پیامبر(ص) تصدیق کرده است، ضمن این‌که خود قرآن مجید نیز که بر قلب پیامبر نازل شده است عین صراط مستقیم است.



استاد برجسته اخلاق اضافه کرد: بعد از مرگ پیامبر نیز ملاک صراط مستقیم از نظر نوشتاری قرآن قرار گرفت، از نظر ملاک و نماد صراط مستقیم نیز حضرت علی(ع) به عنوان مفسر کامل قرآن و ملاک صراط مستقیم معرفی شد.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با بیان صحبتی با اهل تسنن داخل کشور، گفت: عزیزان اهل سنت با مراجعه به کتب علمای خود که در شهر‌های مختلف وجود دارد تحقیق کنند و ببینند که در هیچ‌کدام از این کتب اشاره‌ای نشده که کسی بتواند بگوید بعد از پیامبر بر کل قرآن واقف است و ملاک صراط مستقیم می‌باشد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات