۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

نفاق در نیت سبب از بین رفتن اثر رفتارهای خیرخواهانه

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ظلمت موجود در عمل منافقان گفت: انفاق برای ریا، ساخت مسجد و نماز با قصد غیر خدا عملی تاریک و غیر مقبول است.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی، عصر امروز قبل از آئین جمع خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که خدا در آیه نور سوره نور مؤمن را به نور تشبیه کرده است، اظهار کرد: در نقطه مقابل آیه کافِر را چنین معرفی می کند« والذّین کفَرُوا اعمالُهُم کسَراب بقیعةٍ یحسَبُهُ الظمانَ ماءً حتی اِذَا جَاءَ لَم یجِدهُ شَیئاً و جد اللّهَ عِنده، فوفّاه حسابَهُ».


وی افزود:خداوند متعال در این آیه می‌فرماید کسانی که کافر شدند اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر که انسان تشنه از دور آن را آب می پندارد؛ اما هنگامی که به سراغ آن می آید چیزی نمی یابد و خدا را نزد آن می یابد که حساب او را به طور کامل می دهد.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این‌که عمق دریا تاریک است و کسی در عمق هزار متری باشد و دریا پر از موج باشد و هوا ابری هم باشد مثال عمل کافِر است چرا که در قرآن سه ظلمت را برای اعمال کفار چنین بیان کرده است.


عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ظلمت موجود در عمل منافقان و کفار، تصریح کرد: انفاق برای ریا، ساخت مسجد و نماز با قصد غیر خدا عملی تاریک و غیر مقبول است.


وی با اشاره به این‌که در آیه 54 سوره توبه خداوند متعال به این موضوع تصریح دارد، عنوان کرد: این آیه می فرماید«وَمَا مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا یَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ کُسَالَىٰ وَلَا یُنْفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ کَارِهُونَ».


وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید و چیزى آنها را از پذیرفته شدن نفقاتشان بازنداشت جز آنکه آنها به خدا و فرستاده او کفر ورزیدند، و آنها نماز را به جا نمی ‏آورند مگر در حالى که کسل‏اند و انفاق نمی ‏کنند مگر آنکه ناراضى اند.


عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این‌که اثر ایمان در دنیا ظاهر می‌شود و نور در قلب مؤمن نمایان خواهد شد، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات امروز از تجلی اعمار کفار و منافقان است که دنیا و اخرت کغار سراسر ظلمات است./921/پ203/س

ارسال نظرات