۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۷۴۸۶۷

استقبال علما و سیاستمداران عراق از توافق هسته‎ای ایران

خبرگزاری رسا ـ علما و سیاستمداران عراق طی پیام‎های جداگانه با ابراز خرسندی از توافق هسته‎ای ایران با گروه ۵+۱ آن را اقدامی مثبت و موجب گسترش امنیت در منطقه توصیف کردند.
انرژي هسته اي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف طی پیامی که در شبکه اجتماعی فیسبوک خود منتشر کرد، توافق هسته‎ای ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تبریک گفت.


وی خاطرنشان کرد: پافشاری بر حق و عمل بر اساس درایت و حکمت موجب دستیابی ایران به پیروزی در مذاکرات شد.


حجت الاسلام نجفی این توافق را به سود ایران و همه کشورهای منطقه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته‎ای به مردم جهان ثابت کرد که بسیاری از مشکلات قابل حل شدن نیست می‎توان آن را حل کرد.


رییس جمهوری عراق توافق هسته‎ای را به رهبر انقلاب تبریک گفت


فواد معصوم، رییس جمهور عراق در نامه‎ای به حضرت آیت الله سید علی خامنه‎ای توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 را تبریک گفت و ادامه داد: این توافق استراتژیک پیروزی بزرگی در سطح دیپلماسی ارشد است که با حکمت اداره شد.


وی توافق هسته‎ای را تاریخی توصیف کرد و افزود: توافق هسته‎ای با پافشاری چند ساله بر گفت‎وگوی انسانی که سبب افزایش صلح می‎شود به دست آمده است.


رییس جمهور عراق تأکید کرد: ایران به عنوان کشور همسایه و دوست عراق با توافق هسته‎ای به سعادت بزرگ دست پیدا کرده است و موجب گسترش امنیت و ثبات در کشورهای منطقه می‎شود.


نخست وزیر عراق توافق هسته‎ای را سبب وحدت در مبارزه با داعش برشمرد


حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، طی پیامی تصریح کرد: دولت عراق با شادی خبر توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 را که سبب افزایش امنیت، سلامت، ثبات، آسایش در ایران، منطقه و جهان که غرق در فتنه و خون شده است را دریافت کرد.


وی هدف از داعش در انجام اقدامات تروریستی را نابودی منطقه و جهان خواند و افزود: این توافق موجب وحدت بیشتر برای نابودی جریان‎های تروریستی به ویژه داعش می‎شود.


رییس پارلمان عراق توافق هسته‎ای را موجب افزایش ثبات در این کشور توصیف کرد

 

سلیم جبوری، رییس پارلمان عراق در پیامی با اشاره به توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 خاطرنشان کرد: توافق هسته‎ای ایران که پس از مذاکرات طولانی صورت گرفت موجب افزایش ثبات در عراق و سایر کشورهای منطقه می‎شود.

 

وی این توافق را به صلاح همه کشور و مردم منطقه توصیف کرد و افزود: امیداوریم که این توافق موجب افزایش تعاملات اقتصادی، تجاری، فرصت زندگی به همراه امنیت و سلامت و افزایش امید به آینده با گفت‎وگوهای مسالمت آمیز در جهان با هدف حل مشکلات شود.

 

رییس پارلمان عراق ادامه داد: ایران با این توافق اثبات کرد که با گزینه گفت‎وگو می‎توان هر مشکلی را با حفظ حق حاکمیت کشور از هر گونه مداخله خارجی حل و فصل کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات