۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۹۷۲
آیت الله مهمان نواز:

رسیدگی به نیازمندان و محرومان از اولویت های فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان و دستگیری از انسان های مضطر از مهم ترین اولویت های فرهنگ اسلامی به شمار می رود.
ديدار مديران بهزيستي خراسان شمالي با آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیران و معاونان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اقدامات و فعالیت های نهاد بهزیستی در جامعه را مصداق بارز عمل فی سبیل الله عنوان کرد.

 

وی با بیان این که رسیدگی به مشکلات و گرفتاری های مردم و رفع نارسایی های موجود در طبقات مختلف جامعه یکی از افتخارات اسلام و این دین الهی است، خاطرنشان کرد: نهادهایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد دقیقا در این مسیر حرکت می کنند به همین دلیل نیز فعالیت های آنها بسیار ارزشمند است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که فعالان این نهادها می بایست افزون بر تلاش و دقت در ارائه خدمات، توجه داشته باشند تمامی کارهای آنها با اخلاص و نیت قرب الی الله همراه باشد، تصریح کرد: رسیدگی به محرومان و نیازمندان و دستگیری از انسان های مضطر از مهم ترین اولویت های فرهنگ اسلامی محسوب می شود و انتظار می رود فعالان این بخش جنبه اسلامی و الهی خدمات خود را مد نظر داشته باشند.

 

وی افزود: خدمت به محرومانی که در نهایت گرفتاری بوده و دست آنها به جایی بند نیست، کار بسیار باارزش و بزرگی بوده و باید تلاش شود به بهترین وجه ممکن و با رعایت حرمت و کرامت انسانی افراد نیازمند انجام شود.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: کارکنان نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی نباید کوچک ترین کوتاهی در انجام وظایف خود داشته باشند چرا که به برکت نظام جمهوری اسلامی توفیق خدمت به محرومان به آنها عطا شده و قسط و عدل الهی نیز حکم می کند اگر توفیق خدمت به اقشار محروم به عهده فرد یا نهادی واگذار شود اما در انجام مسؤولیت ها کوتاهی صورت گیرد، باید منتظر نزول بلا باشیم.

 

به گفته وی اگر افراد ناتوان و محروم که بدون کمک امکان زندگی ندارند فراموش شده و به حال خویش رها شوند بخش مهمی از فرهنگ و بینش اسلامی در آن جامعه اجرا نشده است.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رسالت بهزیستی فراهم کردن امکان زندگی بهتر برای جامعه هدف این نهاد است چرا که بر مبنای فرهنگ اسلامی هنر این نیست که انسان تنها آسایش خود و خانواده خویش را تأمین کرده و همه خوبی ها را برای خود بخواهد بلکه باید ازخودگذشتگی داشته و برای بهتر کردن زندگی محرومان نیز اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی آقای مردم کسی است که به آنها خدمت کند به همین دلیل نیز تلاش برای بهبود وضعیت معیشت و زندگی محرومان و نیازمندان یکی از عبادات ویژه دین مبین اسلام محسوب می شود.

 

آیت الله مهمان نواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان نعمت بزرگ و رحمت ویژه خداوندی بوده و باید از تمام لحظات آن استفاده کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از شب ها و روزهای پر برکت و پرمعنای این ماه بهره برداری کامل داشتند، برندگان این ضیافت الهی محسوب می شوند و آن دسته از کسانی که عظمت و شکوه این ماه را درک نکرده و در طول آن کوچک ترین تحولی در آداب، اخلاق، عقاید، دین و آیین آنها ایجاد نشد، بزرگ ترین بازندگان خواهند بود.

 

رضا الله وردی، مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت های این نهاد، افزود: 10 درصد جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

وی اضافه کرد: اکنون در مرکز و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی بیش از 150 مرکز تخصصی حمایتی، 480 مرکز غیردولتی، 270 مهد کودک شهری و روستایی، 15 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، یک شیرخوارگاه و یک مرکز بازپروری کودکان زیر نظر بهزیستی به محرومان و نیازمندان و سایر جامعه هدف این نهاد خدمات رسانی می کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات