۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۵۵۲۵
آیت الله نظری تأکید کرد؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز اول وقت در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با تأکید بر احیاء اقامه نماز اول وقت در جامعه گفت: جامعه شیعی باید در اقامه نماز اول وقت در دنیای اسلام به الگویی تبدیل شود.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در امامزاده یحیی(ع) ساری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، این عید را روز اجماع، اتحاد و کمک به محرومان دانست و تصریح کرد: همه باید در سایه این عید فرخنده به اتحاد و همدلی برسند.

 

آیت الله نظری با تأکید بر پرداخت به موقع زکات فطره از سوی روزه داران گفت: زکات فطره نباید تا نماز ظهر باقی بماند و باید از سوی مردم به نیازمندان و فقرا پرداخت شود و این اقدام یکی از بهترین درس های ماه مبارک رمضان دستگیری از فقرا و مستمندان است.

  

وی با بیان این که اگر به دستورات دین مبین اسلام در خصوص دستگیری از فقرا و نیازمندان عمل شود به حتم در دنیا هیچ مسلمانی گرسنه نخواهد ماند، گفت: زکات فطره بالاترین تمدن اقتصادی است و از مال خود به اقتصاد جامعه کمک کن که فردا فقرا مشکلات و گرفتاری های خود را رفع کنند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که خداوند امروز را برای امت محمد عید قرار داده است، خاطر نشان کرد: باید به نحو احسن از این نعمت خداوندی استفاده کنیم.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که احسان و نیکوکاری نباید با پایان یافتن ماه مبارک رمضان تمام شود، تصریح کرد: کمک به فقرا  و نیازمندان تنها مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و باید در همه طول سال مورد توجه مردم قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت از سوی عموم جمعه به ویژه بازاریان گفت: مساجد نباید بعد از ماه مبارک رمضان رها شوند و باید پر جمعیت از گذشته باشد، چون مسجد خانه خدا است.

 

آیت الله نظری ادامه داد: کسبه و بازاریان با شنیدن اذان باید مغازه ها را تعطیل کنند و برای اقامه نماز جماعت به مساجد بروند و این باید به عنوان الگو در کل کشور نهادینه شود.

 

وی با قدردانی از مردم استان مازندران به دلیل برپایی برنامه های متنوع مذهبی به ویژه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال امام عصر(عج) نظر خاصی به مسلمانان داشت.

 

این استاد سطح عالی حوزحضور گسترده مردم در شب های قدر را نشانه تقوا و دینداری در آنها دانست و گفت: خوشبختانه مردم استان همواره در این گونه مسائل پیش قدم بوده اند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات