۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۱۹۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تبیین معارف دینی بهترین راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به وجود ناهنجاری های اجتماعی و بروز مشکلات فراوان بین قشر جوان جامعه، گفت: جاری شدن معارف دینی بهترین راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که هر ساله لرستان میزبان برگزاری جشنواره رضوی است، بیان داشت: این جشنواره باید پوشش دهنده و ادامه دهنده اهدافی باشد که امام رضا(ع) برای هدایت جامعه تلاش کرده است.

 

 

وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره سراسری تولیدات تلویزیونی و نماهنگ رضوی در دهه کرامت گفت: تبلیغ و رساندن معارف مربوط به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت امری بسیار ارزشمند است.

 

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) در راستای هدایت جامعه امری ضروری است که نه تنها در برگزاری جشنواره بلکه در ایام سال باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که نام امام رضا(ع) تداعی بخش خوبی ها و کرامات ایشان است، عنوان داشت: برگزاری موضوعات جشنواره رضوی باید پرمحتوا و ثمربخش باشند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: باید در ابعاد گوناگون فرهنگی، هنری جشنواره به غنای کامل موضوعات جشنواره توجه شود.

 

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان تأکید کرد: جشنواره رضوی باید منجر به معرفت و شناخت عمیق افکار عمومی نسبت به معارف رضوی باشد.

 

 

وی با اشاره به اثرگذاری زبان هنر در جامعه بیان داشت: آثار هنری با توجه به محورهای برگزاری جشنواره رضوی باید تلاش کنند واقعیت‌ها و الگوها را به جامعه منتقل ‌کنند.

 

 

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اثرگذاری بیشتر سیره اهل بیت(ع) در جامعه در قالب زبان هنر اظهار داشت: در قالب این جشنواره می توان به خوبی ارزش‏های دینی و باورهای اعتقادی را تبیین  و به نسل‏های آینده معرفی کرد.

 

 

وی با اشاره به حضور و همکاری کارشناسان حوزوی در برگزاری جشنواره رضوی عنوان داشت: حضور کارشناسان مذهبی در برگزاری این جشنواره می تواند موجب فهم بیشتر جوانان از سیره و سنت امام  رضا(ع) شود.

 

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر این که باید از روش های گوناگونی همچون این جشنواره ها در تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه استفاده کنیم، یادآور شد: جاری شدن آموزه ها و معارف دینی در جامعه و زندگی انسان بهترین راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است./9459/ت302/ب4

 

ارسال نظرات