۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۷۶۲۸۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

مهلت ارسال آثار به جشنواره مناظرات رضوی در اردبیل تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مناظرات رضوی، گفت: جشنواره ملی مناظرات رضوی در 28 مرداد در اردبیل برگزار می شود.
ناصر اسحاقي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی مناظرات رضوی در اردبیل، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران از این همایش، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش ملی علمی و پژوهشی رضوی تا دهم مردادماه امسال تمدید شد.

 

وی افزود: تاکنون 85 مقاله از سوی و پژوهشگران کشوری به دبیرخانه همایش ملی مناظرات رضوی اردبیل ارسال شده ‌که با تمدید مهلت ارسال آثار تعداد این آثار افزایش می‌یابد.

 

اسحاقی تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده علاقمندان فرهنگ رضوی و نیز پیرو درخواست های مکرر تعدادی ­از پژوهشگران­ و­ محققان­ برجسته ­از ­سراسر کشور،­ تصمیم بر تمدید مهلت ­ارسال ­آثار به این همایش ملی گرفته شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، بیان داشت: نخستین دوره همایش مناظرات رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) در بیست و هشتمین روز از مردادماه امسال و همزمان با دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود.  

 

وی افزود: علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در محورهای مناظره یکی از روش‌های تبلیغ در اسلام، مناظرات معصومان(ع)، جایگاه مناظره‌کنندگان شیعه در نگاه معصومان(ع)، آداب مناظره از نگاه قرآن و سنت، نقش مناظره در رشد و حق‌جویی و حق‌یابی، بررسی مناظرات علمای اسلامی، بررسی مناظرات علمی شیعه در دوران غیبت، بررسی تالیفات و مکتوبات مناظرات، تحفظ بر آداب مناظرات در المراجعات، المراجعات الگوی برتر مناظرات، مراء آفت مناظرات به دبیرخانه ارسال کنند.

 

اسحاقی بررسی کتاب الاحتجاج، مناظره علی ابن موسی‌الرضا (ع)، بزرگ مناظره تاریخ اسلام، جریان مناظره در زمان معاصر، دلایل اجتناب علمای بزرگ وهابیت از مناظره با علمای شیعه، زندگینامه اصحاب مناظرات در زمان معصومان، مناظرات علمی اسلام با مسیحیت، بررسی کتاب شب‌های پیشاور و تعصب و آفت مناظره زااز دیگر محورهای همایش برشمرد و گفت:‌ علاقمندان می‌توانند تا دهم مرداد به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و یا آدرس الکترونیکی همایش آثار خود را ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همزمان با دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات