۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۶۴۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور مقتدرانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: امروز اگر عزتی داریم که در مقابل ابرقدرت ها ایستادگی می کنیم به برکت ایستادگی شهدا است که در طول هشت سال دفاع مقدس و با دست خالی در مقابل با صدام و چهل و چنج کشور جهان ایستادگی کردیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در بیست وهشتمین سالگرد عروج تکاور شهید حبیب الله مهدوی که در روستای هلی کتی از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل برگزار شد با اشاره به این که کلمه شهید و شهادت به عنوان یک مکتب نام برده می شود، گفت: امروز شهید و شهادت یک مدرسه فکری است و هرکسی در این مدزسه و مکتب قرار گیرد مسیر عزت ، صلابت و سلامت را طی کرده است.


 وی، افزود: دراین مکتب سخن از ماندگاری مطرح است که شهدا با پیمودن راه الی الله باقی ماندگار شدند که شهدا برگزیده خدا وند متعال هستند.


 امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که شهدا عالمانه به راهی رفتند که می دانستند به شهادت ختم می شود، بیان داشت: در جامعه امروز که دشمن با راه اندازی جنگ نرم قصد نابودی نظام اسلامی را دارد با وجود این مکتب شهدا ماندگار هستند.


 حجت الاسلام تقی زاده با تاکید براین که کسانی که در این مکتب حضور دارند با ایمان هستند، اظهارداشت: در زمان حضرت علی(ع) کسانی بودند که نماز شب آنها ترک نمی شد ولی چون  با ایمان نبودند خوارج را پدید آوردند که نمونه آن ابن ملجم بود که آن حضرت را به شهادت رساند.


 وی، تصریح کرد: امروز اگر ایمان و بصیرت نباشد مسیر عوض و سبب هلاکت بشریت می شود و شهدای ما با ایمان ، بصیرت و معرفت شناسی در مسیر تقرب الی الله گام برداشتند.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به حضور چشمگیرمردم بعد از بیست و هشت سال از شهادت شهید مهدوی در این مراسم، گفت: امروز حضور شما در این مراسم نشان از آن است که مسیر خدا مسیر درستی بوده و توام با معرفت شناسی است که می خواهیم از شفاعت شهدا بهره مند شویم.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهدای ما ولایت پذیری را سرلوحه کارشان قرار داده بودند، افزود: دشمنان می خواهند با همه ترفندها ولایت را از مردم جدا کنند که همین شهدا در تمام وصیت نامه های خود تبعیت مردم از ولایت را تاکید کردند.


وی با اشاره به حضور مقتدرانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: امروز اگر عزتی داریم که در مقابل ابرقدرت ها ایستادگی می کنیم به برکت ایستادگی شهدا است که در هشت سال دفاع مقدس و با دست خالی در مقابل با صدام و چهل و چنج کشور جهان ایستادگی کردیم.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که امروز مسؤولان باید در خط شهدا حرکت کنند، تصریح کرد: اگر در این مسیر حرکت نکنیم قطعا همانند قضیه صدر اسلام و جریان فتنه به وجود می آید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات