۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۷۶۴۵۳
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

مجلس شورای اسلامی با دقت بند بند توافق را بررسی کند/ امکان زیر پاگذاشتن تعهدات از سوی آمریکا وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان این‌که بعید است که آمریکا از توافق با ایران منصرف شود، گرچه امکان خدعه و نیرنگ و زیر پاگذاشتن تعهدات از سوی آنها وجود دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید بند به بند توافق را به دقت بررسی کند.
حجت الاسلام محسن ضيايي

حجت الاسلام محسن ضیائی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که بیانات رهبر معظم انقلاب چراغ راه مردم و دولتمردان است، گفت: متن برجام و قطعنامه شورای امنیت و سایر اقدامات در بحث توافق هسته ای باید باهم دیده شود.

 

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم و در گذشته نیز دیده شد که بعد از توافق ژنو و لوزان، طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود، در توافق اخیر نیز دشمن به دنبال شاخه و برگ دادن به متن جمع بندی است تا برداشت ها را نفع خود رقم بزند.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این که چهار تا شش  ماه فرصت است تا به توافق نهایی برسیم، گفت: مجلس شورای اسلامی باید بند به بند توافق را به دقت بررسی کند و از طرفی کنگره آمریکا نیز در فرصت موجود بررسی های خود را انجام می دهد که این موارد به فرصت نیاز دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: تیم مذاکره کننده، مجلس شوارای اسلامی و شورای امنیت ملی در این مدت باقی مانده با تلاش خود نتیجه دوازده سال مذاکره را مشخص خواهند کرد.

 

وی با اظهار امیدواری به پایبند بودن طرف مقابل نسبت به تعهدات خود، گفت: توافق هسته ای باید منجر به برداشته شدن تمام تحریم های هسته ای، حفظ حقوق هسته ای و انجام فعالیت های تحقیقی هسته ای شود تا علم و دانش هسته ای که شهدای هسته ای برای آن فدا شده اند، متوقف نشود.

 

به گفته وی، مطمئنا در متن جمع بندی مذاکرات راهکارهایی برای جلوگیری از خدعه و نیرنگ طرف مقابل اندیشیده شده است که در غیر این صورت ایران اسلامی می تواند در طول یک سال به مرحله قبل برگردد.

 

حجت الاسلام ضیائی با تأکید بر این که طرف مقابل بیشتر از ایران به مذاکرات هسته ای نیاز دارد، گفت: در ابتدای ریاست جمهوری اوباما، جایزه صلح نوبل به او تعلق گرفت، از این رو اوباما نیاز دارد تا خود را صلح طلب معرفی کند، بنابراین شاهد بودیم که بعد از 7 سال با کوبا صلح کرد و نهایت تلاش خود را نیز برای برطرف کردن مشکلات آمریکا با ایران انجام می دهد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با یادآوری شکست آمریکا در عراق و افغانستان، گفت: بعید است که آمریکا از توافق با ایران منصرف شود، گرچه امکان خدعه و نیرنگ و زیر پاگذاشتن تعهدات از سوی آنها وجود دارد.

 

وی با اشاره به این که خوی استکباری آمریکا اجازه نمی دهد که ایران اسلامی به آنها اطمینان داشته باشد، گفت: در مذاکرات هسته ای آمریکا به توافق نیاز دارد، از این رو نیاز آمریکا به توافق سبب خواهد شد آنها به تعهدات خود پایبند باشند.

 

حجت الاسلام ضیایی با تأکید بر این که مذاکرات هسته ای پایه های تحریم ها را لرزانده است، گفت: اگر آمریکا به توافق هسته ای پایبند نباشد، روسیه و چین از تحریم های علیه ایران تبعیت نخواهند کرد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات