۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۶۵۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تخریب بقیع لکه ننگی ابدی بر پیشانی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، هشتم شوال را از تلخ‌ترین روزهای شیعیان دانست و افزود: شیعیان این روز را «یوم الهدم» نامیده‌اند و این نشان دهنده عمق مظلومیت ائمه اطهار(ع) و کینه وهابیت از شیعیان است
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرارسیدن سالروز تخریب قبرستان بقیع، به مظلومیت همیشه اهل بیت (ع) در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: بقیع نخستین مدفن و مزاری است که به دستور رسول اکرم(ص) و به وسیله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است.

 

وی هشتم شوال را از تلخ‌ترین روزهای شیعیان دانست و با بیان این که شیعیان این روز را «یوم الهدم» نامیده‌اند و این نشان دهنده عمق مظلومیت ائمه اطهار(ع) و کینه وهابیت از شیعیان است، تصریح کرد: این عمل غیر انسانی تخریب قبرستان بقیع را در هشتم شوال 1344 انجام دادند که در جریان این حرکت وحشیانه، بارگاه چهار امام و دیگر بناهایی که بر قبور بقیع بنا شده بود با خاک یکسان شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه گفت: قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در قلب تک تک انسان‌های حقیقت‌جو و آزاده‌ای قرار دارد که سیر الی الله را طی می‌کنند.

 

وی با محکوم کردن اقدام وهابیون در تخریب بقیع گفت: این گروه از افراد به فتنه‌گری و تخریب نماد اعتقادی و باورهای دینی مسلمانان پرداختند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این تخریب بقیع از سوی وهابیت لکه ننگی ابدی بر پیشانی آنها خواهد بود، گفت: به طور حتم عاملان این بی حرمتی به عذاب الهی گرفتار خواهند شد.

 

وی ادامه داد: وهابیت به عنوان ولد نامشروع استکبار و استعمار با توسل افراطی‌گری و انحرافات فکری بزرگترین هدف خود را ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه اسلامی از طریق مقابله با مذهب قرار داده و با تخریب بقاع متبرکه بقیع در مدینه داغ بزرگی بر قلب ملت مسلمان گذاشت.

 

حجت الاسلام شکریان، ریشه‌های این تنزل فکری را افکار استکباری انگلیس اعلام کرد و گفت: انگلیس خبیث و استعمارگر بعد از ناکامی در جهان تشیع و اسلام با علم کردن چنین فرقه‌هایی می‌کوشد به هویت و قوام اسلام و شیعیان ضربه بزند و به همین دلیل این گروه را در وسط میدان قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: وهابی ها باید بدانند که محبت و ارادت اهل بیت(ع) در دل مسلمانان به‌ویژه شیعیان موج می‌زند و هرساله که از قیام امام حسین (ع) می‌گذرد بر اشتیاق محبان اهل بیت و کربلا افزوده می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وهابیت تنها با شیعه و سنی‌ها مخالفت نمی‌کنند؛ بلکه با همه فرق اسلامی سر دشمنی را باز کردند و سعی می‌کنند به این طریق مسلمانان را آزرده ‌خاطر کنند، گفت: تخریب بقیع از سوی گروه های وهابی نشان می‌دهد که این گروه راه جاهلانه و شرک آلود خود را طی می‌کنند و هرگز از مسیر منحرف خود قصد بازگشت را ندارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، وهابیت را دست‌پرورده صعودی‌ها و استعمار پیر انگلیس معرفی کرد و اظهار داشت: امروز آنچه در  سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق می‌گذرد شیطنت استکبار و خیانت وهابیت است که تنها می‌کوشند با اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی، حکومت را در دست بگیرند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات