۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۹۳۷
رییس اداره فرهنگی زندان های مازندران:

ترویج فرهنگ قرآنی مهم ترین راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی زندان های مازندران، ترویج مبانی دینی و فرهنگی را از جمله برنامه های این اداره در زندان های استان اعلام کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی از جمله مهم ترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام صادق زارع، رییس اداره فرهنگی زندان های استان مازندران، امروز در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن ویژه زندانیان استان در بهشهر اظهار داشت: در سال‎های  اخیر با توجه به تقویت قرآن در برنامه های مختلف و در بین افراد و گروه های مختلف اجتماعی، شاهد فعالیت‎های خوب قرآنی در کشور هستیم که بخش زندان ها نیز از این مسأله مهم غافل نمانده است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های مهم قابل پیگیری و انجام ما در سال، توجه به امور قرآنی و اهتمام در این رابطه است که برگزاری مسابقات قرآنی در مناسبت های مختلف، جزء خوانی، آموزش ترتیل، ختم قرآن در ماه رمضان و وارد کردن قرآن به زندگی فردی و اجتماعی مددجویان از جمله برنامه های مهم فرهنگی و دینی ما است که با قوت در حال انجام آن هستیم.

 

ربیس اداره فرهنگی زندان های مازندران با بیان این که باید قرآن در همه زندگی ما وارد شود، یادآور شد: قرآن در هر شرایط، هر سن و مکانی می تواند وارد زندگی انسان شده و اثر بخشی داشته باشد و به همین دلیل برگزاری مسابقات قرآن و ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در بین مددجویان زندان نیز از اهداف مهمی است که انجام می شود.

 

حجت الاسلام زارع گفت: این دوره از مسابقات با هدف انس و الفت بیشتر با قرآن و توجه به برنامه های فرهنگی و دینی در بین زندانیان برگزار شد و با برگزاری دوره های مختلف این مسابقات در زندان های استان، شاهد شکوفایی و رشد فراگیری قرآن در بین مددجویان شده و همچنین بسیاری از استعدادها شکوفا شد.

 

وی ادامه داد: مسابقات انتخابی قرآن ویژه زندانیان مرد در بین نه زندان استان مازندران و با شرکت 60 نفر از مددجویان در رشته های حفظ، اذان و قرائت در حال برگزاری است.

 

رییس اداره فرهنگی زندان های مازندران با بیان این که توجه به مسائل معنوی، دینی و فرهنگی در زندان از جمله برنامه های مهمی است که در دستور کار است، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دینی در جهت رشد باورهای دینی و کاهش جرائم در زندگی زندانیان بعد از فراغت از این دوران تأثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام زارع گفت: این دوره از مسابقات در فضایی معنوی در حال برگزاری است و افراد برتر برگزیده در این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری قرآن اعزام می شوند.

 

وی افزود: قرآن برنامه های مهمی برای همه امورات زندگی ما دارد و ب همه مسئولان باید نسبت به امور اسلامی قرآنی نگاه ویژه داشته باشند، چرا که کشور بر اسلام و قرآن استوار شده است و قرآن می‎تواند بهترین راهنما در امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد تا جامعه به سمت سلامت و سعادت هدایت شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات