۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۱۰۴
با وجود دشمنی دیرینه با مسلمانان؛

مسلمانان کشمیر به یاری سیل زدگان هند پرداختند

خبرگزاری رسا ـ در حالی که رسانه ها و سازمان‎های هندو به شدت علیه مسلمانان تبلیغات می‎کنند، مسلمانان کشمیر در سیل اخیر منطقه، جان بسیاری از زائران هندو را نجات دادند.
نجات هندوان به دست مسلمانان کشمير

به گزارش خبرگزاری رسا، آنچه که از تاریخچه همزیستی بین مسلمانان و هندوان در کشور هندوستان به دست می آید، دشمنی و خصومت هندوان با مسلمانان بوده است.

 

با وجود این دشمنی دیرینه، مسلمانان همیشه برخوردی اسلامی و اخلاقی با هندوان داشته اند.

 

به تازگی محل استقرار زائران هندوی معبد آمارنات در کشمیر بر اثر باران و سیل خراب شد و مسلمانان منطقه برای کمک به این عده، به کمک آنان شتافتند و جان هندوها را نجات دادند.

 

آقای آیاتری، یکی از صدها زائر هندو که برای زیارت سالانه به معبد آمارنات رهسپار شده و دچار سیل شده بود به روزنامه کشمیر گفت: زبان از توصیف آنچه که دیدیم قاصر است. سیل نه تنها چادرها و کمپ ها را با خود برد بلکه افراد حاضر در کمپ نیز به آسانی طعمه آب های خروشان می شدند.

 

در حالی که در چنین شرایطی هر کسی به دنبال حفظ جان خود است، مسلمانان کشمیر جان خود را برای نجات هندوان به خطر انداختند.

 

آیاتری در ادامه افزود: مسلمانان کشمیری به سرعت به کمک شتافتند و ما را از مرگ نجات دادند. نمی دانم چگونه از آن ها تشکر کنم.

 

یکی دیگر از زائران هندو که از اوتار پرادش به منطقه سفر کرده بود، تصریح کرد که اقدام مسلمانان در آن روز، تمام سوء برداشت های ما را نسبت به مسلمانان و اعتقاد آنان را از میان برد. شایعاتی که برای مدت ها از سوی سازمان های هندو تبلیغ شده بود.

 

وی در ادامه افزود: برای من و همسرم قابل تصور نبود افرادی که سال ها مورد نفرت شدید ما بودند برای حفظ جان ما بشتابند. آن روز فهمیدیم که هر آن چه رسانه های هند در مورد مسلمانان هند می گویند دروغ محض است. مردم مسلمان و با شرافت کشمیر برای حفظ جان ما بسیار شجات نشان دادند.

 

بسیاری از هندوان دیگر نیز در مصاحبه های جداگانه با انتقاد از کوتاهی پلیس و ارتش هند از کمک مسلمانان کشمیر بسیار تشکر کردند.

 

منطقه مسلمان نشین کشمیر بین دو کشور هند و پاکستان تقسیم شده است و  بعد از 1947 و استقلال پاکستان از هند دو جنگ بر سر این منطقه مورد مناقشه صورت گرفته است.

 

با وجود حمایت پاکستان و سازمان ملل از حق مردم کشمیر برای انتخاب سرنوشتشان، دولت هندوستان به شدت با این امر مخالفت می کند./847/ب902/د

ارسال نظرات